Kjellis Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Jeg tok en sjanse og kjøpte meg en Mountain Hardwear Absolute Zero Parka til halv pris hos Sportsnett Jeg har aldri hatt dunjakke før fordi jeg ikke har tatt sjansen på å kjøpe siden jeg er plaget med allergi. Er det noen andre allergikere som har erfaringer med dunjakke? Eller dunsoveposer? Siter
Fimax Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Fikk vite som barn at jeg måtte holde meg unna dun som allergiker. Har aldri reagert på hverken soveposer eller dunjakker. Ser at Norges Asma og Allergiforbund anbefaler flere dunprodukter. Finnes sikkert de som er allergiske mot dun, som alt annet, men tror at allergikere skal holde seg unna dun er en gammel myte. Siter
Grevlingen Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 http://www.inneklima.com/index.asp?key=dun: "Fjær og dun kan gi allergi, men hører til fareklasse 2. Det er ikke bare fjær og dun som kan være allergenkilder, men også inntørket avføring og støv fra foret. Avføringen inneholder også endotoksiner og glukaner som kan virke negativt på helsen." Eneste jeg fant om det. Har aldri opplevd det som noe problem selv, eller blant venner. Siter
Kjellis Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Skrevet 10. desember 2008 Hehe, jeg fikk også beskjed om det som barn og derfor har jeg holdt meg godt unna dunprodukter, til nå i allfall Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.