livsnyter Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hei Hvem har vært på Snøholstinden på vinteren og kunne informere meg litt om hvordan dette var? Jeg studerte den litt i kikkerten i sommer og så vidt jeg kunne se skulle mulighetene for en trygg tur opp og en morsom tur ned være tilstede ved riktig veivalg Kåre Siter
Gunnar Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Jeg soloerte vestryggen av Snøholstind t/r påsken 2003 med stegjern og isøks. Litt skummelt da jeg ble tvunget ned av eggen og ut i nordflanken, men det gikk greit. Ligg unna denne ryggen solo med fokksnø. Det finnes en langt enklere oppgang fra sør-sørøst. Gunnar Siter
Nils Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Det finnes en langt enklere oppgang fra sør-sørøst. Vær obs på at det er en bratt kneik i 2000 meters høyde fra sør også. Greit å komme opp der på sommerstid. Vinteren kan jo fort gjøre det litt mindre greit ... Ville hatt med isøks i hvert fall. Jeg la ut et bilde fra den gang vi sto midt i det bratteste på sørryggen, i denne tråden: http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=79815&highlight=skrenten#79815 Siter
Carl F Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Onkelen min prøvde seg på denne toppen for noen år siden, vinterstid. Han kom seg opp det første partiet, men så sperret en diger snøfonn veien. Denne var umulig å forsere uten å klatre. Han tok seg ned igjen til Olavsbu og gikk heller opp på Mjølkedalstinden. Så, skal du opp på Sjogholstind, ha med deg nødvendig utstyr som isøks, stegjern, en taustump og litt sikringsmidler. Håper på rapport og bilder hvis tur Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.