jakro Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Noen her som har erfaringer med enten Norrøna Hjerkinn eller Norrøna Combat Pack? Siter
eaa Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Se også denne: http://www.villmarkssida.no/diskusjon/read.php?f=9&i=3299&t=3299 Har selv brukt en Norrøna Besshø 40l jevnlig et par år nå, både som ski- og sommer-sekk. Også brukt under klyving/klatring. Jeg må bare si jeg er imponert over sekken. Den sitter som et skudd, og man merker knapt at man har den på, selv med 8-10 kg opppakning. Slank og "ren" sekk, ypperlig til både ski- og fjellbruk. Noen erfarte pluss-egenskaper: * Bæresystemet er ytterst behagelig og fleksibelt, både skulderremmer og hoftebelte av topp kvalitet og utforming. Individuell tilasning mangfoldig, men samtidig enkel. Sitter nesten som en del av kroppen ved skikjøring! * Sekken er rommelig, men samtidig komprimerbar, slik at en nær tom sekk kan strammes opp og derved ikke blir lefsete og slengete. Dette kan være viktig i klyving/klatring, særlig nedover med ryggen mot berget, da sekk/remmer/hemper ikke henger seg så lett fast. * Videre er klyve/klatre-egenskapene gode. Sekkens bunndel slankt avrundet, slik at den ikke stikker så langt ut fra korsryggen når fullpakket. Derved kan man klyve greit og rettvendt nedover uten at sekken stumper i underlaget og dytter bæreren fram og ut. Rygglengden også passe lang/høy, slik at sekken ikke går for langt ned på rumpa, hvilket forbedrer både klatreegenskapene og ski-egenskapene, idet sekken bla. går helt fri av ben/baklår under div. sprell på ski. * Gode, mange og riktig plasserte remmer/hemper, for bæring av ski, isøks ol. Lettvinte utvendige nettinglommer for drikkeflasker eller div. Også glidelås-lommer i både lokk og sekk. * Tåler væte meget bra. Selv etter timers plaskregn er innholdet fortsatt tørt. Tørker fort. * Generelt robust og gjennomtenkt konstruksjon, med gode detaljer og materialvalg. Siter
vims Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Men problemet, det er at denne sekken ikkje er i sal lenger. Kva er den beste erstatninga for ein stakkar som blei frastjåle besshøen i sommar? Eg likte at den funka OK til alt, og at det ikkje var nokre glidlåsar som ryk når eg stappar for mykje i sekken. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.