Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kjøpte min på haugenbok.no for et par år siden, men nå ser den ut til å være forsvunnet fra jordens overflate (i alle fall fra forlag, bokhandlere og antikvariater). Merkelig

Skrevet

Det samme gjorde jeg, altså haugenbok!!

og jeg mener da att den også var i en av bokklubbene engang, som enslags dobbeltutgave??

Men som du sier, nå har den praktisk talt forsvunnet fra jordens overflate, havets dyp & universitetes endløshet......

Men biblioteket kan sikkert skaffe den!

Skrevet

En liten advarsel.

Denne boka bør kun leses i små doser.

Overdosering kan i verste fall medføre kraftige latterutbrudd med påfølgende pustebesvær og kramper.

Skrevet
En liten advarsel.

Denne boka bør kun leses i små doser.

Overdosering kan i verste fall medføre kraftige latterutbrudd med påfølgende pustebesvær og kramper.

Sjølv små doser kan gje dei same bivirkningane :)

Skrevet

Vanskeleg denne her.

Har liggande inne autosøk på antikvariat.net på samme bok og har hatt det i over eit år.

Tidlegare i haust vart det lagt ut eit eksemplar men da eg fekk sjå det etter mindre enn eit

døgn var den allereie solgt. :-)

Om du er fornøgd med å få lest den så kan du prøve nærmeste bibliotek. Om dei ikkje har den

på din lokale avdeling har dei moglegheita til å bestille den.

Skrevet
rettighetsproblemer er grunnen til at den ikke trykkes, kunne jeg få vite i en mail fra pax. de foreslo også antikvariat.

kunne du publisert mailen her eller iallefall relevante deler av mailen? :lol: takk

Skrevet

Dette høres jo ikke bra ut!

Jeg fikk tillatelse av enka etter Zapffe å legge ut "Farvel Norge" på www.adrenaline.no:

http://www.adrenaline.no/vandre/2005/zapffe/index.htm

Det finnes også litt overlapp med artikler fra "Barske Glæder" i "Friluftsliv - Fra Fridtjof Nansen til våre dager".

Det er Breivik(1978) som er red.

Den finnes det mange av på antikvariatene. Av Zapffe finner du der:

- Hvad er tindesport?

- Soveposer (ustyrtelig morsom)

- "Farvel Norge" (se over)

I tillegg er mange andre navn representert: Arentz, Børli, Faarlund, Nansen, Ingstad, Rubenson, Næss, Caspari, Fønhus, Kvaløy m.fl.

Et "møst" for alle som liker friluftsliv!!!

Skrevet

Svaret jeg fikk, i sin helhet:

"Hei,

Takk for henvendelsen. På grunn av rettighetsproblematikk har vi ikke trykket opp Barske Glæder på en stund. Du må nesten forsøke et antikvariat: www.antikvariat.no

Hilsen,

Alexander Opsal"

Skrevet

En digresjon:

I tillegg til humor er det jo også mange ord til ettertanke her - et kjent sitat men allikevel:

"Men hensigten spør folket, meningen, målet?

Der er ingen hensigt, der er intet maal. Tindesporten er meningsløs som selve livet,-

derfor kan dens trolddom aldri dø.

En dag - naar det som hadde maal og hensigt og mening ligger som høstens halm,

da står der støtter i din erindring og lyser med uslukkelig glans.

Ved dem skal du vite naar du står ved den siste varde,

at du har drukket en jorddag ind."

(PWZ: Hvad er tindesport - fra Norsk Fjellsport 1933, gjengitt i Barske glæder)

Skrevet

Ellers kan Zapffes "Den Sidste Messias" absolutt være verdt å lese hvis man kommer over denne (essay på ca. 8-9 sider) skrevet i 37' hvis jeg ikke tar helt feil. Min kopi har jeg fått fra Humanist, en utgave fra omkring 2000'.

/TH

Skrevet

For nokre få år siden var både Zapffes og Ingstads samlede verker tilgjengelege på Mammutsalget til

ein meget fordelaktig pris.

Forbanner fortsatt meg sjølv for at eg ikkje slo til på desse tilbuda den gongen. :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Annonse

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.