+Memento mori Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Er det noen som har denne for salg? Har søkt i div antkvariat, finn, Qxl etc uten resultat. Eventuelle tips om hvor den kan finner tas i mot med takk. tlf 915 59 511 Siter
gremlin Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Skal ikke være noe problem å finne denne boka NY!! men du vil kanskje ha originalutgaven, og da er vel antikvariater veien å gå...... Siter
+Memento mori Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Skrevet 6. desember 2008 Ingen bokhandlere hadde eller kunne skaffe den. Ingen bokklubber hadde den. Så tips mottas med takk! Siter
jarle Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 min har vært utgitt på Pax forlag... du kan jo høre med dem? www.pax.no Siter
bernt Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Jeg kjøpte min på haugenbok.no for et par år siden, men nå ser den ut til å være forsvunnet fra jordens overflate (i alle fall fra forlag, bokhandlere og antikvariater). Merkelig Siter
gremlin Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Det samme gjorde jeg, altså haugenbok!! og jeg mener da att den også var i en av bokklubbene engang, som enslags dobbeltutgave?? Men som du sier, nå har den praktisk talt forsvunnet fra jordens overflate, havets dyp & universitetes endløshet...... Men biblioteket kan sikkert skaffe den! Siter
thpaulsen Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Fant min på bokbyttebutikk (utgitt av PAX hvis jeg ikke husker feil). Er også ganske sikker på at Stavanger Bibliotek har den inne. TH Siter
REs Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 En liten advarsel. Denne boka bør kun leses i små doser. Overdosering kan i verste fall medføre kraftige latterutbrudd med påfølgende pustebesvær og kramper. Siter
afe Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 En liten advarsel. Denne boka bør kun leses i små doser. Overdosering kan i verste fall medføre kraftige latterutbrudd med påfølgende pustebesvær og kramper. Sjølv små doser kan gje dei same bivirkningane Siter
Gal Krokfot Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Vanskeleg denne her. Har liggande inne autosøk på antikvariat.net på samme bok og har hatt det i over eit år. Tidlegare i haust vart det lagt ut eit eksemplar men da eg fekk sjå det etter mindre enn eit døgn var den allereie solgt. Om du er fornøgd med å få lest den så kan du prøve nærmeste bibliotek. Om dei ikkje har den på din lokale avdeling har dei moglegheita til å bestille den. Siter
johnpd Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 min lange ønskeliste for julen 08: (og julen 07 og 06) 1 Barske Glæder Siter
Zabel Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 rettighetsproblemer er grunnen til at den ikke trykkes, kunne jeg få vite i en mail fra pax. de foreslo også antikvariat. Siter
johnpd Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 rettighetsproblemer er grunnen til at den ikke trykkes, kunne jeg få vite i en mail fra pax. de foreslo også antikvariat. kunne du publisert mailen her eller iallefall relevante deler av mailen? takk Siter
Lars Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Dette høres jo ikke bra ut! Jeg fikk tillatelse av enka etter Zapffe å legge ut "Farvel Norge" på www.adrenaline.no: http://www.adrenaline.no/vandre/2005/zapffe/index.htm Det finnes også litt overlapp med artikler fra "Barske Glæder" i "Friluftsliv - Fra Fridtjof Nansen til våre dager". Det er Breivik(1978) som er red. Den finnes det mange av på antikvariatene. Av Zapffe finner du der: - Hvad er tindesport? - Soveposer (ustyrtelig morsom) - "Farvel Norge" (se over) I tillegg er mange andre navn representert: Arentz, Børli, Faarlund, Nansen, Ingstad, Rubenson, Næss, Caspari, Fønhus, Kvaløy m.fl. Et "møst" for alle som liker friluftsliv!!! Siter
Zabel Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Svaret jeg fikk, i sin helhet: "Hei, Takk for henvendelsen. På grunn av rettighetsproblematikk har vi ikke trykket opp Barske Glæder på en stund. Du må nesten forsøke et antikvariat: www.antikvariat.no Hilsen, Alexander Opsal" Siter
iaa Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 En digresjon: I tillegg til humor er det jo også mange ord til ettertanke her - et kjent sitat men allikevel: "Men hensigten spør folket, meningen, målet? Der er ingen hensigt, der er intet maal. Tindesporten er meningsløs som selve livet,- derfor kan dens trolddom aldri dø. En dag - naar det som hadde maal og hensigt og mening ligger som høstens halm, da står der støtter i din erindring og lyser med uslukkelig glans. Ved dem skal du vite naar du står ved den siste varde, at du har drukket en jorddag ind." (PWZ: Hvad er tindesport - fra Norsk Fjellsport 1933, gjengitt i Barske glæder) Siter
thpaulsen Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Ellers kan Zapffes "Den Sidste Messias" absolutt være verdt å lese hvis man kommer over denne (essay på ca. 8-9 sider) skrevet i 37' hvis jeg ikke tar helt feil. Min kopi har jeg fått fra Humanist, en utgave fra omkring 2000'. /TH Siter
Lars Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Under en debatt på SOL fant jeg "Den siste Messias" i fulltekst. Vet ikke om den er korrekt gjengitt, men jeg kopierte den i alle fall inn i bloggen. En fantastisk tekst: http://www.homoludens.no/2007/12/26/den-siste-messias/ Siter
Gal Krokfot Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 For nokre få år siden var både Zapffes og Ingstads samlede verker tilgjengelege på Mammutsalget til ein meget fordelaktig pris. Forbanner fortsatt meg sjølv for at eg ikkje slo til på desse tilbuda den gongen. Siter
johnpd Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 jeg har akkurat bestilt barske glæder her http://www.akademika.no/node/11546733 Siter
+Memento mori Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Skrevet 22. desember 2008 Håper at det virker som det skal! Takk for tipset Siter
johnpd Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 hvor mange er vi som bestiller julepresang til oss selv nå? Siter
Barebry Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Takk for linken! Nå er den bestilt... Siter
Gal Krokfot Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Stiller meg i rekka og takker for tipset. Bok er bestilt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.