Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Hvilken sovepose er det snakk om? Dun, kunstfiber? Det beste er nok å ta den ut av kompresjonstrekket, riste den og la den ligge en stund før du prøver om den har samme isolasjonsevnen som den hadde før.

Skrevet
det går nok bra.. de ligger som regel en stund i dette trekket når de er nye/ på lager etc.

Bare oppbevar den litt snillere fremover, så holder den nok på varmen en stund til :?

Vet ikke hvordan de dyre Helsportposene oppbevares på lager og under transport, men Mountain Hardwear sine oppbevares, transporteres og leveres i oppbevaringstrekk som er ca 3ganger større en kompresjonstrekket. Hvor mye dette har å si for soveposens levetid er jeg usikker på, men tror det har mindre å si på kunstfiber enn på dun.

Skrevet

Ikke fortvil, den tar ikke mye skade av det. Kunstfiberposer som ligger i butikker rundt om i landet ligger også lenge i trekket.

Bruk tennisballtrikset, så er den nok tilbake i gammel form igjen.

Andreas

Skrevet

Jeg spanderte 180 kroner på et vaskeri for å få vasket og trommlet min sovepose.

Da jeg fikk den igjen var den så full i luft at jeg hadde ordentlig jobb med å få den ned i kompresjonstrekket igjen. :)

Den var større og mer fluffy etter det vaskeribesøket enn den var ny :lol:

Den ble ikke så stor når jeg vasket den selv, og jeg har vaskemaskin og tørketrommel med kapasitet på 7 kg.

Skrevet

Har en Helsport Alta sovepose selv, har ikke hatt den noe særlig lenge, ca halvt år.

Har bare brukt den på 6-8 turer, og oppdaget for ikke så lenge siden, da jeg vrengte den for å lufte den, at sømmen på innsiden var raknet et stykke! ca 10 cm.. :-) Hva skal jeg gjøre? Vet at det skal være kvalitet. Skal jeg sy den selv, eller bør jeg reklamere?? :?:

Skrevet
Bare å sende inn, Helsport er stort sett utrolig flinke på reklamasjoner. Syr du sjøl og noe går galt er det ikke sikkert at de er like greie..

Okei.. Skal gjøre det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.