Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok at det går an å ta en tur der vinterstid hvis det ikke ha kommet for mye nysnø. Bare prøv å holde deg litt bort fra de bratte fjellsidene.

Skrevet

Jaa.. litt skeptisk må jeg innrømme, vet ikke hvor langt et evt skred vil nå inn i dalen, men ser for meg at det kan nå et stykke, dvs til midten og vel så det?

Skrevet
Jaa.. litt skeptisk må jeg innrømme, vet ikke hvor langt et evt skred vil nå inn i dalen, men ser for meg at det kan nå et stykke, dvs til midten og vel så det?

Grunnregelen for snøskred hvor langt snøskreg går er vel for å ferdes sikkert i skredutsatte områder må det holdes en avstand til skavlen på 3 ganger høyden til skavlen, fra toppunktet til der helningen er mindre en 10’ Jeg har bare vært i innerdalen på sommerstid, men vil tro at denne regelen blir vanskelig å følge gjennom store deler av dalen.

Skrevet

Innerdalsportløpet fra Nerdal ti Sunndal til Lønset i Oppdal går gjennom Innerdalen, vanligvis palmesøndag. Mest utsatt for ras er under Y-en i nordflanken på Storsalen. Hvis mulighet for rasfare, hold dalbunnen og kanskje også litt opp i skråningen til venstre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.