Dag G - Evje Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Søker en komplett og oppdatert kommunetoppliste. Var nettopp på Kvernberget, antatt kommunetopp i Kristiansund kommune. Kom i snakk med en gammel kail deroppe. Nei, kommunetoppen var flytta ut til Frei, Freikollen, etter kommunesammenslåinga i fjor. Da var det bare å dure over brua og starte på nytt....... Siter
Red Devils Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Kanskje du kan bruke denne siden? http://www.wwv.no/norwegian.asp?FylkeId=0&sok=freikollen Hvis du søker på Kvernberget står det at det er den gamle kommunetoppen. Den nye er Freikollen. Så akkurat denne toppen er i alle fall oppdatert! Siter
500fjell Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Jeg bruker også World Wide Vikings, men det er flere steder hvor det er usikkerhet hvilken topp/punkt som er høyest. Følger for det meste hva andre har gjort jeg Siter
500fjell Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Var på Tjømes og Nøtterøys høyeste topp i går kveld. For å ha sagt det er høyeste topp på Tjøme Grimestadåsen (79), ikke Herkelås som det står på wwv.no! Siter
Dag G - Evje Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 Takk for infoen. Kjedelig å "måtte" tilbake......... Siter
snilen Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Trig. punktet på Grimestadåsen ligger noen cm høyere enn Herkelås. men jeg tror det høyeste punktet på Herkelås ligger litt bakpå borte ved bronsealderrøysa, så det er nok et tvilstilfelle. Også er spørsmålet om høydenav bronsealderrøysa teller da. Toppen av den er i alle fall menneskeskapt, men det kan jo ha ligget en naturlig steinrøys her før noen begynte å samle til en større haug. Kanskje jeg tar ekspedisjon utover med målebånd, vater etc en dag. Med utgangspunkt i trig.punkt-boltene som har millimeternøyaktighet kandet være mulig å trekke en konklusjon om ikke det høyeste punktet ligger for langt fra bolten. Dette er viktig!!!!! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.