essem Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Scarpa Spirit 4 randonee støvel har en ekstra plastpløse (svart) som er stivere enn den som står på støvelen (lime). Støvelen blir merkbart stivere når jeg bytter. Noen som har prøvd å gå mange høydemeter med den stive plastpløsen? I produktomtalen står det "Støvelen har alle egenskapene man kan ønske seg i en randostøvel. Formbar Thermo innerstøvel, lett i vekt og ski/walk justering. Støvelen leveres med to plastpløser, der den ene er stivere og mer egnet for skikjøring." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livsnyter Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 nei, det har jeg ikke fordi jeg putter den sorte i sekken til jeg er opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Hadde tenkt meg det som en mulighet på våren/sommeren, men neppe nå i vinter siden det er så knotete å bytte. Her er det forresten utviklingspotensiale for randostøvler, må da være en smal sak å utvikle støvler der pløsen festes utenpå klemmene på vei opp og innenfor på vei ned Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livsnyter Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 godt poeng! Du har helt rett i at å stå å skifte pløse ikke er så kult i 20 blå.. det er nok mer et vårfenomen ja Tror det vil være ubehagelig å gå med de sorte. Om jeg har forstått det rett ligger mye av hemmeligheten til spirit 4 nettop i den ledda pløsa. Førsteman som prøver får gi en tilbakemelding her, deal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Helt greit, støvlene er nye så jeg har ikke prøvd de ennå. Kanskje jeg går de første høydemeterne med ulike pløser for å kjenne forskjellen. Folk går jo tross alt med alpinstøvler også, så det meste går vel an Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Da har støvelen tatt førstereis, gikk med ulike pløser. Det var merkbar forskjell, men å bruke helløfteren i slakere motbakke enn ellers hjelper på. På nedoverturen brukte jeg kun den myke/grønne pløsen for å teste støtten. Nå hadde jeg veldig enkelt føre med 5-10cm lett nysnø, men det kjentes bra ut. Tross alt 4 klemmer som kan dras til. Den svarte pløsen skal jeg teste en gang senere, bruker den da nok både opp og ned. For det var fullt mulig å gå med den. Men den myke var klart mer behagelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frasten Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er denne svarte plastpøsa ekstrautstyr eller er det standard? Kjøpte scarpa spirit 4 igår, men finnes ingen ekstra pløse hos meg, bør eg etterlyse den eller? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Mener på at den skal være standard ja. Det er flere støvler fra Scarpa som leveres med 2 pløser. Om du trenger den kommer an på, jeg har faktisk ikke prøvd den svarte ennå. Syns det er grei nok støtte på den grønne. Mulig jeg skifter mening etter å ha prøvd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg prøvde den svarte pløsen i helga på en 900hm tur, brukte den både opp og ned. Merket godt at støvelen satt mer kompakt på beina på vei ned, så jeg kommer nok til å bruke de mer. Nå har jeg blitt vant til å gå med myk pløse, så støvelen ble litt ubekvem å gå med. Blir nok til at jeg legger de i sekken og bytter på toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.