Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmeside


villmarkingen

Anbefalte innlegg

Ser at mange her inne har laget egne, flotte hjemmeseider :lol:

Lurer litt på å lage meg min egen.

Vet noen hva som abefales å bruke, linker etc??

Jeg er ikke spesielt datakyndig, men ønsker bare å lage en helt enkel side, der jeg kan legge ut bilder, turrapporter fra egne turer etc.........

Det trenger ikke være avansert, helst så enkelt så mulig. Jeg kan evt gjøre det mer avansert etterhvert som jeg får dreisen på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk websidene til din bredbåndsleverandør. De har ofte linker til eget verktøy (inkl. eget FTP-program) hvor du kan snekre enkle hjemmesider gratis. Skal du ha eget domene, må man som regel betale for plass på server.

_________________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også sjekke ut http://wordpress.com / http://wordpress.org

Wordpress er eit mykje nytta program for heimesider/blogger. Du kan velge om du vil installere det sjølv på eigen server (wordpress.org), eller om du vil ha ei gratis løysning på wordpress.com. Har sjølv laga fleire sider med Wordpress og det er veldig fleksibelt.

Anbefaler ei ferdig løysning slik som å wordpress.com om du ikkje har kjennskap til ftp, php og databaser. Slike gratis tjenester er blitt ganske fleksible, f.eks. tilbys det 3GB lagringskapasitet (2500-5000 bilder) og stort utval av tema/design for sidene.

Mange nettleverandørar tilbyr kun små nettsider gratis. Altibox, dvs også EB.no, tilbyr bare 25-50MB nettsideplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.