Gå til innhold
  • Bli medlem

Norske kartdata bør bli fritt tilgjengelge - "Norge Digitalt" er imot


Ragnar

Anbefalte innlegg

Det har lenge pågått ein diskusjon om frigjevnad av norske kartdata. Idag er Statens Kartverk ca 97,5% statleg finansiert og brukarbetaling for kart står for ein svært liten del. Vêrdata frå Metrologisk institutt vart i fjor fritt tilgjengelege, og mange har argumentert for at det samme burde skje med kart og eigendomsinformasjon. Imidlertid har Departementet no bestemt at dagens ordning skal vidareførast:

http://www.digi.no/php/art.php?id=790894

Vedtaket er som følger:

”det fortsatt kan kreves betaling for kart- og eiendomsdata tilsvarende kostnadene ved innsamling, produksjon, reproduksjon og tilgjengeliggjøring av data. I tilegg kan det påregnes en rimelig avkastning av investering”

Det er omtala fleire stadar at Statens Kartverk og spesielt "Norge Digitalt" var sterke påverkarar for å unngå ein ny ordning. Eit svært interessant dokument frå 2006 dukka opp:

Referat frå møte

Referat frå møte (google)

Det er fleire meiningar, men det nokre hovudpunkt som er interessantet synes å vera:

# Hvis gratisprinsippet innføres må det tydeliggjøres hva vi skal gjøre med de pengene som blir borte, for enkelt å foreslå bevilgning over statsbudsjettet

# Skal Norge ligge i verdensklasse på geodata, må noen betale regninga

# Geodata er felles eiendom – produsentene som leverer til fellesskapet, må kompenseres. Grunnlovens erstatningsregler må vurderes.

Overforståande viser vel tydeleg "Norge Digitalt" sin visjon med å ha eit samarbeid innanfor offentlege organ og enkelte private bedrifter - og stenge ute alle andre. Det er verdt å merke seg at "Norge digitalt" er utveksling av geodata i vid forstand - men i denne samanhengen er det tilgangen til Statens Kartverk sine produkt som er interessant.

Turistforeningen og "Norge digitalt"

Referatet omhandlar også Turistforeningens søknad om å verta med i Norge Digitalt, noko det vart utrykt skepsis mot. Turistforeningen er idag medlem av Norge Digitalt og eg har ikkje klart å finne fram til dette vedtaket. Det er i det heile ein svært lite ope prosess, få referat er lagt ut på nettet, postjournalen innebærer ein tungvindt ordning med å etterspør dokument.

DNTs medlemskap i Norge Digitalt er kanskje grunnen til den manglande engasjementet i forhold til frigjevnad av kartdata? Det er i alle fall nærliggane å stille spørsmålet. I 2006 veit eg at mange i Turistforeningen ikkje var særleg nøgd over den dyre og dårlege løysningane som dei nytta på det tidspunktet mtp kartverk. Turistforeningen har mange kontaktar høgt oppe i departementet og kunne heilt sikkert ha lagt eit stort press i denne saka.

Skal "Norge Digitalt" legge primissane for kven som kan bruke Statens kartverk sine produkt på internett?

Det er svært nærliggande å stilla dette spørsmålet. Eg er positiv til at "Norge Digitalt" har knytta til seg Turistforeningen, men det bør då også opne for at alle andre "ikkje-kommersielle" organiasasjonar kan knytte seg til. Ingen andre tilsvarande organisasjonar har fått blitt medlem, noko som er svært uheldig.

Min påstand er at "Norge Digitalt" effektivt har sørga for at det er "geodataenes venner" og eit ytters fåtall andre som får fri tilgang til Statens kartverks produkter utan å betale. Enten får det være betaling for alle private aktørar, eller ingen. Dagens ordning favoriserer private og organisasjonar med gode "kontaktar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppdateringen!

Gjorde noen undersøkelser om dette senest i vår, og var på vegne av min bedrift på terskelen til å investere i programvare og kartdata for å gi ut andre typer av kartprodukter enn det som er tilgjengelig i dag.

Først og fremst misunner jeg de private aktørene som er med, regnskapene er nokså pene. For det andre reagerer jeg på at vi må fortelle til en (fremtidig) konkurrent hva vi skal bruke kartdataene til.

Men dette er bare et eksempel på hvordan staten driver butikk på "offentlige data", det hadde vært ok hvis staten ikke tok inn så mye skatt og avgift, men dette kommer bare på toppen av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.