Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygdedyret


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Tatt ut fra tråden: Fjellvandring-Trening med bildekk.

Bygdedyret var det først Tore Johnson fra Lom som beskrev.

Hvordan alt som ikke var A4 var rart og unormalt.

Slik er det vel også mht friluftslivet på bygdene og kanskje i byene også.

Enhver som har interesser som ikke samsvarer med majoriteten er unormal.

Her i bygda er det bare langrenn som teller.

Fjellski er for særinger.

Da jeg skulle ha fornye stegjerna var de ingen på de to sportsbutikkene som visste hva det var for noe.

Da jeg skulle ha et enmannstelt fikk jeg til svar at det ikke gikk ann å ligge alene i et telt.

Blir vistnok litt skrullete av å gå på tur alene.

Blir vel sett på som noe sær som farter rundt og samler på topper.

På linje med en som går rundt og samler inn prøver av mose og lav tror jeg.

Likeledes en som drar rundt på bildekk etter grusvegen.

Har funnet ut at sånn gjør en helst i mørket for å ikke å få for mange spørsmål om tur til nordpolen.

Akk ja kunne ha nevnt mange flere eksempler på at bygdedyret er i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, det finnes sikkert mange bygdedyr her på FF også med sine egne løsninger og meninger om både ditt og datt.. Fant en tråd som kanskje bevitner at det finnes noen bygdedyr blant oss..

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=13571&start=0

Kan hende det er flere enn meg som husker den lille debatten om 2K samlere, og hva som er den "riktige" måten å nyte naturen på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikkje får steggjern og einmannstelt på sportsbutikkane har vel meire med at sportskjedane ikkje tek inn varer som dei ikkje kan kjøpe i store kvantum og at betjeninga i dei store kjedebutikkane stort sett ikkje har peiling.

Men skal du ha Adidas joggedress eller Nike sko er dei store kjedebutikkane rette staden å gå... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja askogvoll. Vi får vel heller legge 2k debatten død.

Sist jeg hevdet mine meninger om saken fikk jeg bygdedyret (2k-samlerene) unisont over meg.

Har forresten gått gjennom alle mine eldgamle papir bilder og minner og kommet til en anselig summ med 2k-er.

Satser på å få kompletert lista innen noen år uten å plage resten av fjellnorge med rapporter som alle har gjort før.

Pluss fortsette å samle fylkes og kommunetopper, uansett hva det lokale bygdedyret mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artig..

At ikke de ikke aner hva stegjern er i sportsbutikken er ikke så rart.. De fleste sportsbutikkene her i Oslo har heller ikke sånt. Forskjellen er at det her er flere folk, og derfor plass til smale butikker også.

Opplevelsen i sportsbutikken minner om da jeg var på den lokale bensinstasjonen og skulle kjøpe tennplugger... Dama visste mye om grillpølser, sjokolade og snus, men ante ikke at tennplugger var noe som fins inni motoren..

Forresten tror jeg at "bygdedyret" ville vært like påtrengende her i nabolaget i byen hvis jeg hadde begynt å trekke på dekk på sykkelstiene...

Stå på. Innerst inne tror jeg de aller fleste i bygda setter pris på at det er noen som er annerledes. Tenk på alle de gode historiene de kan få fortalt til naboene... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, lurer på hvem som er bygdedyret her jeg.. :-) Er vell "noen" som påstar at det er "noen" på forumet som plager andre ved hjelp av 2K rapporter. Hvorfor ikke putte alle 2K relaterte turer i en mappe eller noe? Men om så gjøres, har jo bygdedyret vunnet sin kamp mot alle 2K samlere som skriver om sine turer...

Kanskje bygdedyret mangler forståelse for at det finnes andre meninger enn hva han selv flagger for...? Janteloven lenge leve...eller kanskje ikke

Det kan jo hende at de som skriver om sine 2K turer blir oppfattet som rare og snåle, men hva gjør nå det? Noen gjør det nå allikevel enten bygdedyret vil det eller ei. Hvorfor kan ikke 2K samlerne fortelle om hvordan de nyter naturen uten å bli beskyldt for å plage andre...?

Men dette er jo en gammel diskusjon som trådstarter allerede kjenner til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexander fra Bartebyen skrev:

Men dette er jo en gammel diskusjon som trådstarter allerede kjenner til..

Ja nå tror jeg vi får legge denne diskusjonen ned for en stund.

Tror vi bare tretter ut FF-folk med dette.

Skriv 2-k rapporter så blekket spruter.

Nå er det bare å se framover til en flott vinter med turer over fjell og vidde. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.