Gå til innhold
  • Bli medlem

Svolværgeita sprekker


inaktiv

Anbefalte innlegg

http://www.lofotposten.no/lokale_nyheter/article2743737.ece

Halvannet år siden ble det advart mot klatring på svolværgeita. Vet noen noe om hvor trygt det anses for å være der nå?

PS; Venligst ikke kom med innlegg om at det alltid vil være risiko ved klatring på kiler, at man stadig blir mer pinglete eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var der i juli og det er nå forholdsvis langt å hoppe mellom hornene. Jeg så ingen som hoppet denne dagen.

Jeg ble fortalt at et par dager tidligere hadde deltakerne på NNFS-kurset hoppet, men en av dem hadde falt og brukket beina og måtte hentes ut med helikopter. Så de hadde bestemt seg for å slutte med denne tradisjonen.

Klatringa var uansett veldig bra (vi klatret "Forsida") og hoppinga er ikke noe must, du rappellerer uansett fra det hornet du klatrer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet i starten av august etter å ha lest at det ikke var ras fare der. Så helt fint ut, gikk til og med en kjempefin rute opp der hvor det har vært ras! :-) Leste foresten et sted at forskerne regnet med at geita ville være bombe trygg i mer en 100 år til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.