Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordmarkatur og "Østfoldtraversen" volum I


500fjell

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg liker nå daimbollene aller best :wink:

Ja jeg skjønner godt det med andre boller, men turer som dette er ikke å forakte i fremtiden heller mellom alle toppturene i storfjellet. Østfold er upløyd mark for meg, men det finnes vel enkelte partier med villmark, særlig tenker jeg på Ertemarka.

Likte ellers godt soloppgangsbildene og resten av morrastemninga i Nordmarka. Herlig å ha leir i de høydene og våkne opp til sånne stemninger! :)

Kan bekrefte at det var kaldt på fjellet i helga, kanskje ikke ekstremt kaldt, men den sterke vinden gjorde alt kaldere. Aner ikke hva som kvalifiserer til stiv kuling, men er frista til å tru at det var nettopp det. Da jeg etter ei vindkule slet med å gjenvinne balansen kom ei ny kule og sendte meg hodestups framover så jeg kjørte kneet i en stein. Gjør vondt og vil vel gjøre det en stund framover :evil:

Men man har jo bare seg sjøl å takke for sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Øyvind:

Daimbollene minst like gode :D Turer i lavlandet blir det nok ikke slutt på, men de helgene og feriene vi har penger og bil til rådighet (og fint vær) blir det nok en del turer på 2K topper i fremtiden. :D Østfold er nokså lave topper, men det er mye av sjarmen med kommunetopper. Ertemarka, Halden og Aremark++ blir med i Østfoldtraversen II, der er det mer villmark!

Neste helg blir det høyeste toppene på Tjøme og Nøtterøy :)

Kan tenke meg at det blåste på fjellet, du får også ha god bedring med kneskaden :D:) Vindkast er skumle saker iblant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Sondre! Satser på at kneet blir bedre om ikke altfor lenge, det er jo andre her inne som har slått seg verre enn meg...

Ja det er jo sånn det nesten må være. Klart man vil på 2k-toppene! :D

Tar meg sjøl i å tenke for mye på tinder og storfjell, så mye at jeg glemmer å være skaukar. Det er jo viktig for oss østlendinger å se oss litt rundt i landet ellers. Men jammen har vi mye fint her på østlandet også, og nå blir det kun skau på meg ut resten av turåret!

Skulle jo egentlig til Rondane før jul, men pga innskrumpa helger som skyldtes utenomvillmarkslige kamerattreff ble det Skogshorn i stedet så kjøreturen ikke skulle bli for lang. Har egentlig tenkt å legge ut turrapport etterhvert. Buskerud er trivelig til tross for vind i fjellet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

til neste Østfoldtravers anbefales Rødsåsen på Jeløya, finere enn Rambergtoppen! Den kan tas på vei hjem når dere har vært i søndre Østfold ; ) Dere kommer dit ved å parkere på Rød gård eller Alby og gå gjennom landskapsvernområdet og titte på Østfolds varmekjære skog. (Turen er veldig lite krevende på godt skiltede og brede stier). Hvis dere vil ha et par kilometere ekstra foreslår jeg å parkere på Telenortomta og gå langs vannet og å skrå opp mot Rød gård og gå videre derfra, da får dere en vakker liten tur langs havet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.