Pizzabudet Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Hei, er det en butikk som utmerker seg på lagerbeholdning fremfor andre? Jeg trenger ei skalljakke i XXL som er vanntett og vindtett. TIA Siter
Fimax Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Oslo Sportslager har bredest utvalg av ulike merker, og har ofte mange størrelser på lager(selvstendig, ikke en kjede). Prisene har blitt jævla stive de siste åra. Før var de også billigst. www.oslosportslager.no Siter
magnus0404 Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Sportsnett har mye fint. Bra nettbutikk og. sportsnett.no Siter
Pizzabudet Skrevet 25. november 2008 Forfatter Skrevet 25. november 2008 Takker, kanskje det blir jakke på meg da :=) Siter
gauperaa Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Oslo sportslager gir 10-15% rabatt hvis man er obos-medlem. Blir litt penger hvis man skal kjøpe en jakke (15% for kjøp over 1500 tror jeg det var). Siter
Randi_W Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 DNT gir også rabatt på Oslo Sportslager (hentet fra nettsidene): Vår avtale med DNT lyder som følger: - Opp til en vareverdi på 200,- fås ingen rabatt. - Varer til en verdi mellom 200,- og 1.500,- får du 10% rabatt på. - Alt over 1.500,- gir 15% rabatt. Siter
Pizzabudet Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 Til tross for navnet hadde ikke XXL en eneste Gore-Tex jakke i den størrelsen, og Oslo Sportslager hadde kun en, Norrøna Falketind til 4000 kroner, men den ble for trang. Siter
hbrx Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Sitat Til tross for navnet hadde ikke XXL en eneste Gore-Tex jakke i den størrelsen, og Oslo Sportslager hadde kun en, Norrøna Falketind til 4000 kroner, men den ble for trang. Det er også min erfaring med XXL. Og det gjelder ikke bare jakker. Svært sjeldent jeg finner noe som helst i den størrelsen hos XXL. Men de andre butikkene er ikke myye bedre. Men G-Sport i Storgata hadde ihvertfall en Haglöfs i XXL på fredag... Siter
Pizzabudet Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 Kanskje ikke så mange som bruker XXL som er fritidsmennesker ikke vet jeg. Jeg har bestilt en Stormberg Geilo jakke. Hyggelig pris på den, håper den er lever opp til forventningene også. Siter
TorsteinAa Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Du kan jo prøve stormberg sin concept store nede i sentrum? Siter
fred Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Jeg må si jeg ble litt skuffa da jeg i forbindelse med Neil Young-konsert i sommer gikk Oslo rundt og kikket på ulike sportsforretninger. Spurte etter "værstingjakka" i hver butikk jeg besøkte, og det var overraskende mange som dro fram en eller annen Helly Hansen, Stormberg eller anna jalla-jakke. Når man ser på f.eks. XXL som liksom skal ha så bredt utvalg så virker det noen ganger som om de bare er interessert i lave priser, og da går de glipp av folk som vil ha tipp-topp vare.. Oslo Sportslager var bra, det skal de ha. Siter
Pizzabudet Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Skrevet 4. desember 2008 Sitat Du kan jo prøve stormberg sin concept store nede i sentrum? Takk for tipset. Det kan jeg forsøke neste gang jeg er i Oslo. Jakken ligger allerede på posten og venter på meg. Siter
Pizzabudet Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Skrevet 4. desember 2008 Sitat Jeg må si jeg ble litt skuffa da jeg i forbindelse med Neil Young-konsert i sommer gikk Oslo rundt og kikket på ulike sportsforretninger. Spurte etter "værstingjakka" i hver butikk jeg besøkte, og det var overraskende mange som dro fram en eller annen Helly Hansen, Stormberg eller anna jalla-jakke. Når man ser på f.eks. XXL som liksom skal ha så bredt utvalg så virker det noen ganger som om de bare er interessert i lave priser, og da går de glipp av folk som vil ha tipp-topp vare.. Oslo Sportslager var bra, det skal de ha. Klippet fra http://www.klikk.no/friluft/friluftsliv/article320975.ece TFX skriver "Jeg har brukt Stormberg Geilo i mange år og denne er noe av det beste jakker jeg har hatt. Mye bedre en Norrøna jakka mi." Ps. Stormberg Geilo er ikke testet, men i steden en jakke til 1200 kroner. Merkelig... Siter
Erik Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Sitat Klippet fra http://www.klikk.no/friluft/friluftsliv/article320975.ece Totalt ubrukelig test etter min mening. Her tester man "skalljakker" uten å si hva den skal brukes til - altså burde man heller gi poeng ut fra egenhet i.f.t. et klart forhåndsdefinert bruksområde. Her virker det som om jakken skal brukes til veldig mye forskjellig - herunder traske over Torgallmenningen en høstdag. Minner meg om en telttest gjort av Forbrukerrådet der man sammenlignet TNF VE-25 mot ymse tresesongstelt. Eneste man får ut av slike tester er å synliggjøre for bermen at det finnes ulike bruksområdene til skalljakker/telt og at noen egner seg bedre enn andre til de ulike bruksområdene. Men når testutvalget er såpass snevert får man heller ikke nok kandidater innen hvert segment til at man får vite hvilken jakke som passer best til det bruksområde man selv har tenkt å bruke den til. Enkelte blader (eksempelvis Fri Flyt, Utemagasinet og Stayer) har skjønt dette og kjører mer spesifikke tester. Siter
Pizzabudet Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Skrevet 12. desember 2008 Endelig fant jeg ei jakke som er stor nok. Bergans har romslige størrelser. Gode gamle Bergans. Norrønna lager XXL jakker som egentlig er str. large, Stormberg lager XXL jakker som egentlig er XL, mens Bergans lager XXL som er XXL. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.