Are Skrevet 11. november 2008 Skrevet 11. november 2008 Noen som har vært på Sognefjellet de siste dagene, og vet om Steindalsnosi begynner å bli kjørbar på ski? Siter
frodeky Skrevet 11. november 2008 Skrevet 11. november 2008 Eg har ikkje vært der sjølv, men går rykter her i Sogndal om at Steindalsnosi har snø nok til ein skitur og at det var folk der for 14 dagar sidan! Siter
MBK Skrevet 11. november 2008 Skrevet 11. november 2008 Er eindel snø på S.fjellet nå, men om det er kjørbart på ski vet jeg ikke. Bilde fra 5.nov., sier ikke så veldig om snøforholdene da. Og er nok tatt fra feil side. Jeg leste en blogg på vg-blogg om en som hadde vært på ski i området rundt der, kan se om jeg finner den igjen! Siter
Okv Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 .. Og er nok tatt fra feil side. Hva er galt med denne sida da? Rent bortsett fra at det ser ut til å være "någgå tunnt" med snø for de helt store skiopplevelene. Hvis denne sida er gal så gjorde jeg feil når jeg var der en sommer. Såg jo fint ut å gå opp der, fra veien. Flott nedkjøring tilbake også. Jaja, kan jo ikke få til alt rett bestandig heller. Siter
MBK Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Hva vet vel jeg, men den gangen jeg har sett folk kjøre ned, så har de gjort det på andre siden Siter
askogvoll Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 I følge denne avisen http://www.gd.no/nyheter/article3901820.ece ser det ut som Sognefjellsvegen har blitt vinterstengt. Kan vell bli en noe lang adkomst om det stemmer. Siter
Busken Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 P4 meldte også i dag at veien over Sognefjellet er stengt for vinteren. Siter
frodeky Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Hva er galt med denne sida da? Rent bortsett fra at det ser ut til å være "någgå tunnt" med snø for de helt store skiopplevelene. Hvis denne sida er gal så gjorde jeg feil når jeg var der en sommer. Såg jo fint ut å gå opp der, fra veien. Flott nedkjøring tilbake også. Jaja, kan jo ikke få til alt rett bestandig heller. Det går ann å køyre ned denne sida, men oppturen går fint ann å legge lenger ned mot Turtagrø(gjuvvasshøgdi). Sjølv om egga ned mot prestesteinsvatnet er fin å følge. "Følg rygg ver trygg" veit du:P Det er ofte ein overhengande skavl også, så kan være litt vansklig å komme seg opp og ned mot breen som ligg i sida mot Storfonni. Siter
Halvard Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Noen kamerater som var der for fjorten dager siden, kjørte ned breen, 20 cm kaldpudder, finfine forhold. Kjørte selv ned breen 27 oktober 2005. Går helt greit men man bør ta en titt på breen før snøen kommer så man vet hvor sprekkene er..... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.