Henrikp Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Skal gå på ski fra Skinnarbu (Rjukan) til Tyin over Finse i vinter sammen med et par kollegaer. Planlegger å gå i februar. Noen som har erfaringer rundt spørsmålet pulk/ ikke pulk i området? Det er jo flatt og fint over vidda, deretter noe mer kupert. Har gått over vidda før, da med pulk. Tar gjerne mot råd rundt type pulk også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Pulk lønner seg nok! Har gått mellom Ustaoset og Rjukan på tre dager, da gikk det greit med sekk, men en bruker lengre tid i februar. Gjennom Skarvheimen er det nok mer kupert, men sikkert nyttig med pulk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikp Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Flott, det var det jeg også tenkte. Det er vel litt tunggått snø i den tiden men det får bare gå... Noen som har tips om hvor det er mulig å få en deal på pulker? Vi trenger absolutt ikke kjøpe, er det noen som event leier ut i Oslo..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geenie Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Synes jeg så en pulk fra Fjellpulken til 2990.- hos XXL sist jeg var der. Vet ikke hvilken utgave det var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn-Even Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 fra finse og videre til tyin er det bra kupert, jeg hadde ikke noe behov for pulk den gangen jeg gikk der, men det kommer jo ann på hvor mye dere skal ha med. jeg ville kjøpt paris pulk, den er billig(500 spenn eller no) og tåler mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikp Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Har ikke hørt om paris pulk før, men så på sidene nå! Den ser jo enkel og grei ut. Er det noen som har erfaringer med denne?? Takke for alle svar så langt! Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Den er helt super med litt modifisering, søk på forumet her og nettet forøvrig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
[email protected] Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hadde med Parispulk over Hardangervidda i år. Opp fra Ustaoset og ned til Rjukan tok jeg sekken på ryggen og bandt Parispulken utenpå. Resten av turen lå sekken i pulken og jeg trakk pulken i klartetau, brukte et gammelt hoftebelte. Dette fungerte VELDIG VELDIG bra. Endte opp med å trekke alt fellesutstyret fordi det gikk så lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hvor lang avstand hadde du til pulken (altså lengden på tauet)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
[email protected] Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Husker ikke helt, men avstand fra min rygg til pulken var kanskje 3 meter. Må ha litt avstand slik at den ikke for raskt tar deg igjen i nedoverbakkene. I nedoverbakker tok jeg tak i tauet og kjørte pulken ved siden, deg fungerte bra. Hadde et par velt, det er viktig å tilstrebe lavt tyngdepunkt. Jeg bant også en bilstrikk midt på tauet, for å få "fjæring". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eirikw Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 God tur! Har brukt Paris en del og har gode erfaringer. Sørg for å ha minst 3 meter drag , såfremt du ikke går i skau går det greit. Som kapt11 tar jeg også tak i draget og holder pulken på sida utfor. Pakk lavt! eller kjøp to og bruk den ene som lokk! Her er en link til Even som harmodifisert Parispulken http://www.ifriluft.net/content/view/246/89/ Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutfant Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hei ! Paris pulken/sklibrettet fungerer fint til vanlig bruk og ekspedisjoner. Jeg har laget min egen utgave som du kan se på min hjemmeside under menyen Blogg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikp Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Takker for mange og gode innspill her. Det blir garantert Paris pulk, moro å mekke dette litt selv også! Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikp Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Har ikke gått nord for Finse før, noen som har erfaring med tidsbruk fra Finse til Tyin? Jeg planlegger nå på kartet, men det blir ikke det samme som gode erfaringer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn-Even Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 spørs hvor god tid du tar degdet ass. jeg brukte 4 dager, men det var 4 lange dager, tror vi gikk fra 10 om morgenen til 9 om kvelden hver gang. nei jeg tror at hvis jeg skulle tatt turen igjen for å nyte naturen og ha mer morro under turene så ville jeg brukte 5 -6 dager. det er mye opp og ned så ta med feller! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn-Even Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 vi gikk etter hyttene men sov i telt i området ved de: dag 1 til geitrygghytta, dag 2 - lungdalshytta- dag 3- breistølen, dag 4 tyin også videre til eidsbugarden håper du får fint vær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin.m Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hei, diverse løsninger for egenproduserte drag til Parispulken er diskutert og avbildet på denne linken: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=7981&highlight= Håper dette vil kunne gi idéer og tips. God tur Mvh Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikp Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Når på året gikk du Bjørn Even? Mye løssnø, eller lettgått? gleder meg skikkelig merker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn-Even Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 påsken 06. det var mye skare. har lyst til å ta den selv til vintern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Når på året gikk du Bjørn Even? Mye løssnø, eller lettgått? gleder meg skikkelig merker jeg Laussnø i høgfjellet er eit forbigåande fenomen i forbindelse med nedbør. Litt vind snøen er fast i løpet av få dagar. Så turen er nok å rekne som lettgått, til tross for noko opp og ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 OT: Nå er det forresten salg på Parispulken for 299.- på sportsnett.no! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
squidman Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Min Paris pulk fikk hull på veien der det var litt for mye grus og litt for lite snø ifjor, bare sånn at du er litt obs på det! De tåler mye, men skal helst unngå stein og grus... Det tok heller ikke langt tid før pulken virket litt tung (30 min..). Må se å skaffe ny. Anbefaler sterkt 'modding' av pulken med aluminium/pvc rør istedenfor dragtau, skal gjøre det på neste paris innkjøp. Mange løsninger på det, google is your friend... Andre 'mods'/forbedringer inkluderer aluminiums skiver/'keels' på godt norsk som forhindrer velting på skrå terreng. Kanadisk og yankee websider på dette her. Ikke nødvendig med ekstremt dyre løsninger fra fjellpulken? osv... Hope that helps..cookie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikp Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Vi vurderer å ende opp i Hemsedal i stedet for Tyin. Noen som har gått Iungdalshytta - Hemsedal? Tenker da spes på om Gyrinosvatnet et regulert/ farbart (normalt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Gyrinosvatnet er ganske grunt og isen legger seg tidlig, så det burde være farbart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Vi vurderer å ende opp i Hemsedal i stedet for Tyin. Noen som har gått Iungdalshytta - Hemsedal? Tenker da spes på om Gyrinosvatnet et regulert/ farbart (normalt) Gyrinosvatnet er farbart det meste av vinteren, men hald deg vekk frå sundet mellom Gyrinosvatnet og Flævatnet, for der går isen etter kvart opp att når vannstanden går ned og det vert strøymt. Men dersom været er fint, er det jo mykje finare å gå oppå Skarvet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.