Bjørn-Even Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 heihei, er det noen som har erfaringer med Visbretind vinterstid her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg lurer også på hvordan Visbreatind sine nordtopper og Kyrkja er i vinterferien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Er vel bare å gi gass det, er jo et kremområde, bare ta med stegjerna og isøkser så kommer dere nok opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atomsilda Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Må ikke høre for mye på den mannen der... Han kommer opp overalt....uansett forhold... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Er vel bare å gi gass det, er jo et kremområde, bare ta med stegjerna og isøkser så kommer dere nok opp Høres jo mye bedre enn jeg fryktet, vi får pakke sekken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn-Even Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 takk så mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arket A4 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Husker jeg prøvde på Visbretind fra Kyrkjeoksle i slutten av februar for et par år siden. Kom ikke opp pga alt for lite snø, var et hælvete å krabbe opp i mura der med snø som nesten holdt hele tida. Nesten. Tråkka stygt igjennom hver 3 meter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busken Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Vi gikk Kyrkja, Langvasshøe og Visbretinden under tørre vinterlige forhold med mye nysnø og lite sikt i påsken -06. Kyrkja: tok et dårlig veivalg rett opp fra vannet i retning passet mellom Kyrkja og Kyrkjeoksle. Veldig mye snø samler seg her. Gå heller ryggen opp fra Høgvaglen hvis det er mye snø. Klyvepunktene mot toppen av Kyrkja gikk greit med litt enkel bruk av øks eller staver. Nede igjen fra Kykja fulgte vi streken i 2K-bibelen til Langvasshøe. Enkelte steder her er det bratt nok i høyre siden til at det kan gå skred ved ugunstige snøforhold. Mellom Langvasshøe og Visbreatinden satte vi igjen skiene da bratta begynte og stampet oss opp i snø til langt oppå pungen. Holdt oss godt til høyre og holdt kontakt med kanten ned mot høyre for å unngå rasfaren i flanken. Kan tenke meg at denne turen er knall når det er sikt og nysnølaget er passe tykt. Være obs på overhengende skavler nord for toppen. God tur! Jeg har ikke gått nordryggen til Visbreatinden lenger enn til topp 40.1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Under gode forhold tror jeg det er mulig å få til turen inkl begge nordtoppene! Selv er jeg mest keen på den en sommerdag, men høres jo fristende ut med en solfyllt iskald februardag Stegjern er vel lurt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busken Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Høres ut som en fin rundtur, ja! Stegjern er greit å ha med i tilfelle man kommer borti glatte partier. Regner med at dere er klar over at man ikke kan kjøre inn til Leirvassbu om vinteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Drar vi oppover blir det nok med buss, start/stopp fra Tyin. Tror det er lurest å starte/avslutte ved Høgvaglen et sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.