Gå til innhold
  • Bli medlem

Endelig skiføre igjen


knutis

Anbefalte innlegg

Tøft, hvor har du utgangspunkt nå.. Er det oppkjørte løyper?

Var ikke oppkjørte løyper. Er nok litt for lite snø til det ennå. Jeg gikk fra Hermods plass og nordover. Kan være det er litt mere snø i Skrukkeliaområdet. Det ligger litt høyere og pleier generelt å få mer nedbør. De første løypene i området pleier å bli kjørt opp der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Da er sesongens første skitur unnagjort. :) Var så vidt skiføre fra Skansebakken (Sørkedalen, Nordmarka). Kjipt med regnværet men man skal kanskje ikke klage på alt mulig rart så tidlig i sesongen.

Det som forundret meg mest var alle disse gærninger på rulleski i regnværet på den sterkt trafikkerte veien i Sørkedalen. Må være mye bedre å få en ordentlig skitur istedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir noen skiversjon. Jeg går gjerne på ski, men ikke så mye i marka. Når jeg gjør det så blir det helst bortgjemte enspors naturløyper.

Fotturer er ikke kjedelige. Tvert imot så kommer man stedet som er vanskelig å nå på ski. Men fottur i skog krever litt planlegging for å bli ordentlig bra.

Det var gjerne fem-seks måneder med skiføre før, men den sesongen blir kortere og kortere. For to år siden syklet jeg inn til Bjørnholt i Romjula. Omtrent ikke snø noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1,20 meter med snø på Bjørke, Sunnmøre. Køyrt pudder i heile dag;) Fjellsetra og Strandafjelle he opna, Reset(volda) har ope barnetrekk og opnar for kveldkøyring truleg i veka, sameleis med Bondalseidet(Ørsta). Minus grader og nydelige forhold!

%7Boption%7D

%7Boption%7D

post-4758-133474596314_thumb.jpg

post-4758-133474596322_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første skitur i dag! Gikk fra Skar til Øyungen og ned igjen på andre siden av elva. Masse fotturister, men bare jeg på ski :) Godt å se at folk tøyer barmarkssesongen så lenge som mulig.

Men føret var fint det uten småstein og kongler og dritt. Imidlertid var det ikke bedre enn at det neppe holder mer enn en dag eller to.

Det så ut som om det var bra forhold oppe ved Frognersetern, og da er det kanskje greit innerst i Sørkedalen også. Hva med Sognsvann ?

Noen andre som har vært på ski i dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.