Gå til innhold
  • Bli medlem

Øvre Dividalen nasjonalpark, slutten av August og ut September 2009


bekiil

Anbefalte innlegg

Noen som har vært der i lengre perioder på den tiden av året? Bilder og info mottas med takk.

Spesielt om vannene og fisket.

Har kjøpt inn 1:100000 kartet over området og ser på med lengsel etter å gå der.

Tanken er å følge TT`s løype stort sett og ha avstikkere til de vannene som ligger utenfor.

Andre som planlegger tur dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Denne turen kan anbefales ! Lett å gå og gode hytter. Jeg gikk i september og en natt falt det snø, men bare litt. Jeg hadde fjellet, stort sett, for meg selv. Traff bare noen lokale fiskere på en hytte og en annen solovandrer, en nederlender som skulle til Nordkapp. Han kom fra Abisko som var mitt mål for turen. Jeg hadde startet fra Helligskogen.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også i indre Troms i september. Hadde nydelig vær, og gikk stort sett og bare nøyt storslagen natur. Det er lett å gå også utenfor stiene. Fisk er det i de fleste vannene og elvene, men den kan av og til være vanskelig å få, spesielt der det er langgrunt. Noen bilder fra turen kan du se her: http://s222.photobucket.com/albums/dd174/higesund/Indre%20Troms%2008/?albumview=grid

Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på ettermiddagen den 8/9, og avsluttet på kvelden den 11/9. Overnattet ved Garasjavri, Rostojavri og Ravdojavri. Jeg vil tro at det sjelden legger seg snø i dette området i september. Nattefrost må du nok regne med. Uansett er det aldri mer enn en (lang) dagsmarsj ned til sivilisasjonen fra rutenettet til turistforeningen.

Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.