Oyro Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Skal ha meg en anatomisk sekk til bruk på tur (90l +/-), og kunne også tenkt meg at det var festepunkter for pulk på hoftebeltet. Vet at Bergans Powerframe har det, men jeg vil ha en litt mindre anatomisk sekk. Anbefalinger? Siter
Aalstad Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 norrøna recon pack, para ranger pack og nansen sekkene har dette... Siter
Kristianrk Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Bergans Alpinist 110/130 L har også festepunkter for pulk på hoftebeltet;) Siter
sam86 Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Kjøp heller en sekk du liker og få festepunktene sydd på. Da slipper du ha kjøpe en sekk du er sånn passe happy med bare fordi den må ha fester for pulk. Skreddere syr de på, da får du de også akkurat der du vil ha de og så solide du ønsker at de skal være. Sam Siter
Mayhassen Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Har selv sydd bilbeltestoff som er sterkt til å dra pulken min. Hvis du stikker innom en bedrift med transportavdeling og verksted er det ikke usannsynlig at de har en kraftig symaskin der inne som brukes til å sy jekkestropper etc Siter
Lompa Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 En kamerat gjorde det samme. Dro til bilopphuggeren og klippet noen cm bilbelte som han fikk en skomaker til å sy på som ei løkke. Inni løkkene hadde han satt inn en D-ring som er perfekt til å "klipse" dragene på.. Siter
Espen K Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Ting jeg har tenkt på. Hvorfor vil du ha så stor sekk hvis du allikevel har med deg pulk? Siter
MH Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Frakt inn til hytte, laange turer, eller turer med barn, etc... Espen: Er i ferd med å bestille kart så du får antagelig en mail om ikke (altfor) lang tid. Siter
Espen K Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Har du unger i pulken er det vel et poeng, og det er vel uansett greit med en liten sekk til småturer og dill. Men sett at du skal ha med deg 100 kg må det vel være bedre med 90 kg i pulk og 10 i sekk enn 70-30 eller hva det måtte bli? Gjeldnes hadde vel med seg en 70liter til sydpolen, og han hadde vel nærmere 200 kg totalt? Men for all del, har ikke prøvd dette no særlig så skal ikke uttale meg for sterkt. Får teste Recon packen med pulk i vinter og komme tilbake til det da.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.