Gå til innhold
  • Bli medlem

The North Face Polar dunjakke vs. Mountain Equipment Annapurna Jacket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært en tur nede på sportsnett.no i Asker og testet dunjakker. Etter mye prat med selgeren har jeg bestemt meg for at ME Annapurna (3999,-) var best. Polsk spenstig gåsedun av høy kvalitet og mye annet bra :D Grei prisklasse òg.

I Asker Skiklubb har vi skaffet oss sponsing fra The North Face, og får deres Polar Dunjakke (4999,-) til kr. 2000!!!!! Noen som har erfaringer med denne? Jeg tenker å slå til med et kjøp :D Large er nok lurt, jeg er ca. 180 cm :wink: Var hvertfall det jeg prøvde på sportsnett.

Jakken skal brukes på kalde vinterturer i høyfjellet.

Sondre

Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg har Annapurna fra ME, og er kjempefornøyd. Nå kjøpte jeg den for ca 2000 i København, og den er ganske ekstremt priset i Norge (det er forøvrig alle ME-produktene).

NorthFace har jeg ikke prøvd.

Det er dog ikke noe jakke å gå i, men fantastisk i Basecamp. Den er vanvittig varm og god! :wink:

Skrevet

Sondre; jeg testet Annapurnaen i går på jobben og ble nesten overbevist! Jeg tror jeg kjøper den :D Skal teste litt mer, men det står mellom den og en The North Face-jakke og en Mammut.... Annapurna var sinnsykt digg å ha på, og den var også veldig lett å komprimere, noe North Face jakkene IKKE er...!!!

Prisen blir jo også ganske bra... Du får regne selv :wink:

Skrevet

Tusen takk for feedback begge to :wink:

Carl Fredrik: Jeg veit! Jeg er egentlig overbevist om at det er den jakka jeg er ute etter. Men hos deg får jeg altså 800 kroner i rabatt.

Da "taper" jeg 1200 kroner! Tror jeg blir nødt til å gå for The North Face http://www.oslosportslager.no/produkt/polar-dunjakke-herre-0809-19656.aspx?utm_source=Kelkoo&utm_medium=Oppf%c3%83%c2%b8ring&utm_campaign=Kelkoo. Men sikkert bra den også, prøvde Himalaya-modellen på Sportsnett. Var digg den, og mer vanntett enn Annapurna, men som du sier - tyngre og lite sammenleggbar, men veldig varm. Skal du på jobb i morgen, så spør etter NF Polar jakka da :D Veit for lite om den!

Skrevet

Det står på sportsnett at Himalaya er lettere (1 kg) enn Annapurna (1,2 kg). Men sammenliknet begge, og Himalaya var mye tyngre! Nå har jeg forhandlet med foreldrene, og det ser ut som det blir TNF Polar dunjakke til vinteren :-)

• 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.