I&E Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Vi skal en uke til Gran Canaria, og i den sammenheng hadde det vært morro å besøke Gran Canarias høyeste punkt - Pico de las Nieves. Er det noen som har vært der eller som vet litt om hvordan det er å gå i fjellet der? Er det noen som arrangerer turer til toppen? Eller går det greit å ta turen på egenhånd? Jeg er glad for all den informasjon jeg kan få Siter
Busken Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Se : https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=4678&highlight=gran+canaria%A8 Siter
panda Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Pico Nieves er vel den eneste toppen jeg har besteget med sportsbil. Det går vei helt opp Det går helt sikkert stier helt opp også, trolig fra sør. Jeg hadde en gang en veldig bra guide til fotturer på Canariøyene men jeg kan ikke finne den igjen i bokhyllen. Mulig det var en generell kanariguide med en fotturseksjon. Det var i hvert fall ikke Lonely Planets "Walking in Spain". Hvis man ikke vil på toppen er det egentlig veldig mange bra muligheter nord og vest på øya. Selv om øya egentlig er ganske overbefolket er det endel øde områder her. Mye fin furuskau er det og. Dessuten er det noen helt rå lavadaler. Hvis man liker å kjøre over smale broer uten rekkverk er også mulighetene gode her. (Mulig de har blitt utbedret nå..). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.