Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funne ut at traverser er min store lidenskap. Det må vere bratt og høgt, lufftig er nok ordet. Har ikkje gått så mange men litt vest i jotunheimen og rosendalsalpene.

Det eg er på jakt etter nå er tips til traverser. Trenger ikke ver verdens lengste, men må ver litt luftig og ikkje over grad 3. Klyving er greit, men ikke seriøs klatring siden eg ikke sikkrer. Viss noen vet om traverser i vestlandsområdet hadde det vert svært bra, men vil gjerne høre fra resten av landet også siden eg har fri i lengre perioder og er ganske så mobil.

Annonse
Skrevet
Har funne ut at traverser er min store lidenskap. Det må vere bratt og høgt, lufftig er nok ordet. Har ikkje gått så mange men litt vest i jotunheimen og rosendalsalpene.

Det eg er på jakt etter nå er tips til traverser. Trenger ikke ver verdens lengste, men må ver litt luftig og ikkje over grad 3. Klyving er greit, men ikke seriøs klatring siden eg ikke sikkrer. Viss noen vet om traverser i vestlandsområdet hadde det vert svært bra, men vil gjerne høre fra resten av landet også siden eg har fri i lengre perioder og er ganske så mobil.

Uranostraversen er heil konge - har gått den 2 ganger, den ene aleine; anbefales!

Se: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=13568&highlight=

http://www.fjellforum.com/viewtopic.php?t=13153

Skrevet

Det finnes mange traverser i norges land, og du kan velge å vrake etter lengde og vanskelighetsgrad.. Du har f,eks Urdadalsryggen, Hellstuguryggen, Snøhettatraversen, Dyrhaugsryggen... Det finnes mange flere, men vanskelig å anbefale rygger jeg ikke har vært på selv...

Skrevet

En travers jeg drømmer om rundt Stryn (lang men ikke særlig luftig) er å starte fra Stryn sentrum, opp til Årheimsfjellet ad Årheimssætra og rangle over Skredfjellet-Staurinibba-Sundshyrna-Dispahyrna-Geitafjellhyrna-Storskredfjellet-Instevatnet-Nesje-Stryn (på Nesje har man lagt igjen en sykkel.

En annen er å starte på Lyngvoll og ta en travers Holtafjellet rundt, over seks topper!

Ny variant av Vollset-Flo er å gå over Middagsfjellet og Reinskredhyrna. Visstnok en knalltur, litt luftig tror jeg også:)

Ellers er Jotunheimen full av kule traversmuligheter, selv gleder jeg meg spesielt til Urdadalstraversen som ikke ble noe av i høstferien. Slutter meg også til Bjarne om at Uranostraversen er kul om man liker luftighet (har ikke gått den selv da)!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.