Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Galdebergstinden fra øst?

Dersom man går over breresten er det jo bare en grei snøbakke, men man har da eventuell sprekkfare.

Dersom man vil unngå bre, er det mulig å klyve rett opp den bratte østeggen eller er det klatring? Noen som har gått der?

Annonse
Skrevet

Direkte fra bandet mot Slettmarkspiggen? Gikk du da tvers over breen som ligger nord og øst for toppen, eller gikk du rundt denne og kom opp eggen fra øst, eller gikk du slik at du kom opp på toppen fra nord til nordvest? Den sistnevnte er jeg veldig interessert i. Varianten fra vest, alt. nordvest er jo normalruta.

Skrevet

Jeg kom fra oset av Uksedalstjernet etter å ha vært på Slettmarkpiggen/kampen. Så gikk jeg opp slik at jeg akkurat rundet breen på vestsiden. På veien ned holdt jeg rett vest, og syd av Oksedalshøe ned mot Høystakktjernet. Hele veien var lett som en lek.

Dessverre var det tett tåke, så jeg kunne ikke undersøke andre mulige nedganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.