orre Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Har en speedmaster 270 stang og en exage 1000 snelle.... Mitt spm til dere mere erfarne harvefiskere: Er dette greit nok å harvefiske med, eller blir stanga først og fremst for kort. Jeg skal ikke belage meg på å kaste snøret, men ha snøret ca en halv meter lengre en stanga å slenge dette ut. Total lengde blir da ca 6 meter. Er dette i minste laget? Hva mener dere om åpen haspelsnelle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutus Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Er ingen erfaren harver selv, men ville i utangspunktet valgt en lenger stang. Er gjerne 13-14f stenger som blir brukt til dette fisket, kanskje lengre og. 6m er ofe langt nok ut til fisken,men trikset er å ikke komme for nær bredden, da fisken lett blir skremt. MEN, ut å prøv. Er ikke lengden som avgjør, det er hvordan du bruker den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Tradisjonelt har lang stang vært mest brukt. Nå bruker imidlertid også mange ultralett haspelutstyr som gjør at du klarer å kaste markklysa noen meter utover. Deretter sveives den inn i overflata. Om det utstyret du har vil fungere avhenger av hvilken kastevekt stanga er beregnet på, bør være så lett som mulig, og ikke minst snøretykkelse. Multi på 0,10-0,12 eller mono på maks 0,20 er passe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det viktigste er uansett at du er veldig stille og ikke tramper for mye langs bredden. Ofte kan fisken stå mindre enn en meter fra land. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.