Gå til innhold
  • Bli medlem

Harvefiske....


orre

Anbefalte innlegg

Har en speedmaster 270 stang og en exage 1000 snelle.... Mitt spm til dere mere erfarne harvefiskere: Er dette greit nok å harvefiske med, eller blir stanga først og fremst for kort. Jeg skal ikke belage meg på å kaste snøret, men ha snøret ca en halv meter lengre en stanga å slenge dette ut. Total lengde blir da ca 6 meter. Er dette i minste laget? Hva mener dere om åpen haspelsnelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen erfaren harver selv, men ville i utangspunktet valgt en lenger stang. Er gjerne 13-14f stenger som blir brukt til dette fisket, kanskje lengre og. 6m er ofe langt nok ut til fisken,men trikset er å ikke komme for nær bredden, da fisken lett blir skremt.

MEN, ut å prøv. Er ikke lengden som avgjør, det er hvordan du bruker den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonelt har lang stang vært mest brukt. Nå bruker imidlertid også mange ultralett haspelutstyr som gjør at du klarer å kaste markklysa noen meter utover. Deretter sveives den inn i overflata. Om det utstyret du har vil fungere avhenger av hvilken kastevekt stanga er beregnet på, bør være så lett som mulig, og ikke minst snøretykkelse. Multi på 0,10-0,12 eller mono på maks 0,20 er passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.