Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med "Han Wag" fjellstøvler? Var innom en sportsbutikk for en tid siden for å prøve litt støvler og kom over disse. Var veldig gode å ha på, lette og fine. Men han på butikken hadde ingen erfaring med de.... Noen her?

Synes forøvrig det er vanskelig å velge når jeg nå skal kjøpe nye fjellstøvler. De er jo ganske dyre og så er det ganske kjipt hvis man etter et par turer finner ut at de ikke passet deg i det hele tatt. Selv om de er gode i butikken betyr ikke at de er det når man begynner å bruke dem. Så kom gjerne med tips til andre gode sko. Kravene er at de skal ha membran, de skal være høye (type jaktstøvel), bruken kommer til å bli middels (springer ikke ned høyfjellet, men det blir noen turer i løpet av sommeren og høsten).

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å dra innom en butikk hvor personalet har greie på sakene. Sportsbutikker med egne friluftsavdelinger med godt utvalg. Når du prøver støvler kan du gjerne prøve å gå i trapper for å kjenne hvordan skoen føles på beina. Støvler i lær bør gåes inn før man legger ut på en lengre tur (da slipper du irriterende og vonde gnagsår). Personlig synes jeg at membranstøvler i stoff/lær kombinasjon er best. Disse har i alle fall ikke jeg trengt å gå inn, men jeg får heldigvis ikke så lett gangsår heller.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har erfaring med HanWag Crack Safety (tinderanglingssko). Til mitt tøffe og krevende bruk holdt de ikke mål! Jeg fikk nye sko 3 ganger. Dette pga følgende:

- rask nedsliting av sålene

- hull på sidene

- sømmene går opp etc..

Jeg har nå byttet til Scarpa Summi Lite. Har ikke testet de ennå, men kanskje jeg får gjort det til helgen. :) Jeg vet ikke hvilket bruk du skal ha støvlene til, men jeg går nesten bare toppturer, og til det holdt ikke denne modellen mål!

Vet ikke hvor du bor, men har du muligheten anbefaler jeg deg å ta turen innom Oslo Sportslager :) Her har de STOR fjellavdeling og meget god kunnskap, og ikke minst erfaringer med produktene i butikken :P

Lykke til i skohavet :)

Skrevet

Jeg kommer nok ikke til å sette skoene på så harde prøver som du gjør :) De kommer til å bli brukt til helt ordinære fjellturer sommer og høst. Jeg går også litt på jakt, derfor ønsker jeg høye fjellstøvler slik at jeg slipper å bli våt om jeg skal vasse over en bekk eller litt myr. Skoene jeg har nå er halvhøye og vannet renner rett oppi, hjelper jo ikke hvor vanntette de er da :) Deretter må de være vanntette og selvsagt behagelige og gå med (men det vet man jo ikke før man har prøvd dem på tur).

Jeg holder forresten til på Nordmøre så å ta en tur innom oslosportslager blir nok litt vanskelig :) men skulle gjerne gjort det.

Skrevet

Har Hanwag Preformance tursko. Jeg er meget fornøyd med de. Har brukt dem over et år ekstensivt.

Støvler er vel det det mest "personlige" sportsutstyret. Støvler andre synes er gode, kan sitte elendig på din fot. På meg virker det som de fleste kjente merkenavn nå lager gode støvler (ut fra testresultater). En test her av jaktstøvler med membran:

http://wingevapen.no/media/Villmarksliv_2007_test_jaktstovler.pdf

Ellers pleier Varg Isogaisa å komme godt ut av tester (den er uten membran). En kamerat er meget fornøyd med den. Kan ellers nevne at Hanwag anbefales av Lars Monsen i Vildmarksboka.

Jeg ville spurt om jeg kunne deponere på Hanwagstøvlene. Gå rundt med dem inne et par timer. Da får du en antydning om hvor godt støvlene sitter på dine bein. Kan også være lurt å teste tilsvarende støvler fra andre produsenter for å kjenne om de er forskjellige.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke G-Sport 100% fornøyd garanti? Mener den fungerer sånn at du kan bytte til et annet produkt hvis du ikke er fornøyd. Det kan jo være en mulighet for deg. G-Sport finnes stort sett over hele landet :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.