Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekk: Gregory Denali Pro vs Arcteryx Bora 95

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften antyder, er jeg på jakt etter ny stor-sekk. Jeg har hatt noen innlegg her tidligere angående Bora, men jeg har enda ikke fått kjøpt den, og er kommet litt i tvil etter å ha hørt diverse negative ting om den. Så har jeg i ettertid kommet over denne fantastiske sekken som våres alle "onkel" Lars brukte på deler av Nordkalotten-ekspedisjonen sin, og jeg må si at den frister den også.

Så da er jeg spent på hva dere andre sier om disse sekkene.. Hva er fordeler/ulemper med disse sekkene?

Den eneste virkelige store ulempen jeg hittil har fått med meg, og som forøvrig gjelder begge sekkene, er prisen på de.......

Annonse
Skrevet

sjekk hvordan de passer ryggen din....valg av ryggsekk er nesten som valg av fjellsko, vi er alle forskjellig.

Gode sekker begge to. Hva har du hørt negativt om Bora? ikke heng deg opp i tester o.l. Er ofte ikke uavhengige personer som står bak tester...

Skrevet
sjekk hvordan de passer ryggen din....valg av ryggsekk er nesten som valg av fjellsko, vi er alle forskjellig.

Gode sekker begge to. Hva har du hørt negativt om Bora? ikke heng deg opp i tester o.l. Er ofte ikke uavhengige personer som står bak tester...

Det er faktisk så enkelt som LarsOH sier.

Generelt med utstyr; annerkjente merker har gode produkter!

Hva folk svarer her inne og andre steder er veldig subjektivt. Velg det som passer DEG og din lommebok i øyeblikket.

De fleste her inne svarer etter èn erfaring med ètt produkt, uten kjennskap til alternativer :D

Personlig er jeg på vei til å slite ut fjellstøvler nr 3 siden midt i juni i år.

Svinedyrt, men komfort ble satt forran holdbarhet>>> alternativet hadde vært å redusere ant turer pga mangel på komfort og dertil garantert trøbbel med beina grunnet dårlige støvler!

Velg den sekken du har mest lyst på og passer deg best! Blir Garantert et godt valg :wink:

Skrevet

Og i tillegg: Stol på det du selv ser, føler og kjenner når du vurderer ulike sekker i butikkene. Ikke legg for mye vekt på hva ekspeditøren(e) sier. De anbefaler fortrinnsvis det de vil selge (eller er "pålagt" å prøve å selge). Det er dessverre en kommersiell verden vi lever i når det kommer til anbefalinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.