MBK Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Skulle hatt annet objektiv her, men bildet viser en elg som kom over jordet. Siter
Dag G - Evje Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Skrevet 16. januar 2009 Kjekt bilde med bikkje og elg Siter
MBK Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 "Husdyret" mitt.... Tok disse bildene for noen minutter siden, i skumringen. Siter
Dag G - Evje Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Skrevet 12. februar 2009 De var vistnok utsolgt både for fiskemåke og sildemåke Siter
MBK Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Mine små rådyrvenner på ferde igjen! Kommer like fort på hver gang, men glad jeg fikk bilde jeg! Siter
Marmot Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Får legge ved bilde jeg også, disse ble tatt i sommer . Krevde litt toldmodighet men det var verdt det! Siter
Dag G - Evje Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Skrevet 14. februar 2009 Flotte naboer du har MBK. Ganske velfødde ser de ut til å være også . Er det ikke kongeørna du har knipsa zcxes? Imponerende Siter
MBK Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Sitat Flotte naboer du har MBK. Ganske velfødde ser de ut til å være også . Jada, det er en sprek og fin gjeng. Flokken teller vel rundt 5-8 dyr, og alle ser friske og gode ut! Siter
Fjellbukken Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Sitat Dette er tanker som har opptatt meg etter tre turer på Setesdalhei og Hardangervidda i høst. Har truffet på flere jegere enn ryper. Jeg anbefaler boken "Alt om Rypa" om du vil lese litt mer om dette fenomenet, den illustrerer resultatene av ett langvarig forskningsprosjekt på rype på Dovrefjell hvor flere tiltak har vært utprøvd, blant annet jaktfritak o.l. Ser man også på grafer og historikk så svinger småviltbestanden over større perioder enn bare 3-4 år som tidligere antatt. Jaktuttaket står for mye av svingninene, men det blir selvregulert ved at rypene freder seg ved å slippe seg ned i kuppert og vanskelig jaktet terreng, Hardangervidda er lettjaktet og jakttrykket svært høyt, derfor mye mer sårbart for antall timer jaktet der. Ellers hadde dere noen skikkelig pene bilder her folkens Siter
Marmot Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Sitat Er det ikke kongeørna du har knipsa zcxes? Imponerende Jo takk! Jeg er ingen ekspert men jeg tror det er en fiskeørn. Legger opp et bilde til hvor ørnen er på vei i mot "landing" Siter
dagrus Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Bilde 1 er en Tårnfalk, bilde 2 er en Fjellvåk. Begge vanlige smågnagerspesialister som finnes i de fleste strøk av landet. Siter
dagrus Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 ..og det skulle da være svar til El Gringo sitt spørsmål, lenger oppe.. Siter
gremlin Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Ble inspirert av dagens utgave av "Ut i naturen" og drar frem en gammel drapssak fra min barndom....en såkalt "cold case" - Hvem drepte Mikkel Rev?? hendelsen er vistnok fra 60-tallet engang, foreldrene mine hadde flere ganger i løpet av vinteren hørt - for dem; ukjente dyrelyder ved flere anledninger. En tidlig morgen var det ett skikkelig lurveleven i skogen, "stygge skrik" som de sier...... Faren min dro til skogs for å undersøke samme kveld, men det hadde i mellomtiden snødd - og sporene han fant var utydelige. Derimot fant han en rødrev i tre deler, nedgravd i snøen på tre forskjellige steder. Han hadde med seg ett lite kodak instamatic kamera og tok noen bilder - men kvaliteten er jo ikke all verden. Hvem drepte så Mikkel Rev??? Ulv?? Gaupe?? Noen forslag?? Siter
SkogBryn Skrevet 29. april 2009 Skrevet 29. april 2009 Cold case: På det ene revebilde ser det ut som om beina på reven er knytt ihop med hyssing. Et merkelig spor. Da kan vi utelukke alle de som ikke kan å knyte:) Siter
gremlin Skrevet 29. april 2009 Skrevet 29. april 2009 Ja det stemmer det med hyssing, faren min bandt en hyssing i den delen og tok med ned til bygda for "å vise fram".... Siter
geilomg Skrevet 31. mai 2009 Skrevet 31. mai 2009 var på skitur heromdagen og da landa en rypa ca 10 meter fra meg. ble ok bilde. robert Siter
Mayhassen Skrevet 11. juli 2010 Skrevet 11. juli 2010 Kom til å tenke på denne tråden etter nok en fantastisk dag her oppe i Nord-Norge! En ting er at det er mye bra vær her, men jammen har dem ørn også. Legger ved en episode som utspant seg i dag av to havørner, og jeg som nesten aldri har sett ørn før da gitt. Siter
Vandrefalk Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Litt sent for paringslek.. ungene er snart flygedyktige. Her er det nok snakk om overlevering av mat.. Spektakulært, men dagligdags her oppe i Nordland... Hvor befinner du deg, Mayhassen? Siter
HVA Skrevet 13. juli 2010 Skrevet 13. juli 2010 Ser ut til å være i Lofoten. Ser ikke om de har mat i klørne, så det kan også være lek. Siter
Ranglefant Skrevet 18. juli 2010 Skrevet 18. juli 2010 Blant alle patte(dyr)bildene vil jeg komme med et lite paddebilde. Har aldri sett en i denne fargedrakten før (blåsvart?), men har hørt de kan bli slik i parringstiden. Siter
aleks Skrevet 18. juli 2010 Skrevet 18. juli 2010 Kvakk kvakk. Den er egentlig ikke så lett å se i gresset. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.