Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa bever grip+ - A til Å

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da gått til innkjøp av et par Alfa Bever Grip+, og skal på tur med de til neste helg- altså om en uke.

Derfor trenger jeg "A til Å" liste for hvordan jeg skal behandle disse (tenker da inngåing, impregnering, vask og tørk etter endt tur), fra butikk til jeg er vel framme i hytta etter endt jaktdag.

Christer.

Annonse
Skrevet

når det gjelder inngåing er det vel en ting som gjelder: gå. angående tørking så bør du unngå å utsette skoene for sterk varme (rett foran vedovn f.eks). tørk de helst i vanlig romtemperatur. putt litt avispapir e.l. oppi for å trekke ut fukt. ta ut såler og tørk disse separat for raskere tørking. du trenger ikke impregnere skoene nå som de er nye. hvor ofte du bør smøre de avhenger selvsagt av hvor ofte de brukes osv.

Skrevet
når det gjelder inngåing er det vel en ting som gjelder: gå. angående tørking så bør du unngå å utsette skoene for sterk varme (rett foran vedovn f.eks). tørk de helst i vanlig romtemperatur. putt litt avispapir e.l. oppi for å trekke ut fukt. ta ut såler og tørk disse separat for raskere tørking. du trenger ikke impregnere skoene nå som de er nye. hvor ofte du bør smøre de avhenger selvsagt av hvor ofte de brukes osv.

Jo, jeg er klar over at man skal under inngåing av skoen, men jeg lurte mer på om det var noe jeg kunne gjøre (fylle de med vann etc.) når jeg skal det. Bør de impregneres før de gås inn, eller er dette noe man tar etterpå?

Skrevet

de er mest sannsynlig impregnert fra fabrikken, men det skader ikke.

bare å bruke de, skal ikke trenge å ha de på i dusjen og hele den 70tallsballaden :)

forhåpentligvis fant du en sko som passet ganske bra så du slipper å gnage deg ihjel før skoene passer:)

Skrevet

Da er alfa skoene levert tilbake, og viking hunter kjøp til fordel for de. Prøvde tilfeldigvis et par hunter før jeg skulle levere alfa skoene, og disse satt som en drøm i forhold. Har nå satt de inn med sno-seal bivoks, så skal de få stå og godgjøre seg til torsdag når jeg drar på tur. :wink:

Takk for alle tips og innlegg i tråden. :D

Skrevet

Har nå brukt mine både på en dagstur på fjellet og på en jobb (skogsrydding i vått vestlansterreng) Kjempegode og vanntette, men jeg er uvant med høye støvler. Synes forresten de er vel glatte på våt stein eneste. Men, skoene er tatt i bruk og skal bruke de til de er utslitte! (Håper jeg slipper å bytte igjen)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.