Peder Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Er det nokon som har gått Josten på langs i det siste og kan seie litt om snøforholda på Jostedalsbreen i år Har det kome like lite nedbør her i vinter som lenger austpå? Har planer om å gå Bødalsseter-Fjærland i pinsa. Siter
mrseime Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Gikk Bødal-Fjærland i månedsskiftet april/mai. Gikk med stor gruppe, og grunnet lite snø valgte vi å legge om turen fra Erdalen til Bødal, etter at vi hørte om gjennomslag på skii småttene i påsken, noe vi ikke ønsket med 40 mann... Helt greit å gå over, men det er lite snø, så man bør unngå de værste områdene. Lite snø på Supphellebreen gjorde at snøbroene lå relativt lavt slik at man hadde relativt grei oversikt over sprekkene. Nedturen fra Flatbrehytten blir jo lettere uten snø da... Siter
ørjan Skrevet 21. mai 2003 Skrevet 21. mai 2003 I følgje breførarlaget er det mindre snø enn vanleg (surprise, surprise). Dette har medført blant anna dårlege snøbruer+sprekker på Erdalsbreen, opne sprekker i Lodalsbrekka og Småttene er Småttene. Sjølv har eg tenkt meg avgarde neste veke, men det som i utgangspunktet skulle vere Erdalen-Fjærland vurderer eg no mot Bødalen-Fjærland, ala det ovanståande innlegg. Det er sjølvsagt mogleg å gå opp frå Erdalen, men det tek nok lenger tid enn vanleg. Ørjan Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.