Gå til innhold
  • Bli medlem

Leje af Snerten eller Birken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej Alle

Er der nogle som vil udleje deres Snerten, Birken eller Veteranpulk ud til mig i påsken 2009?

Jeg skal gå fra Finse til Hauliseter og vil gerne gøre med det pulk.

Men Danmark er ikke et godt Pulk-udleje område :roll: Jeg har forsøgt mig hos Fjellpulken og nogle forhandlere i Oslo (XXL), men har ikke fået nogle positive tilbagemeldinger. Markedet for pulk udleje er ikke begyndt osv. Og at købe den fra ny er ikke aktuelt.

Jeg vil meget gerne være tidligt ude (påsken er jo en travl periode i Norge), hvorfor jeg nu forsøger mig med privat leje.

Med venlig hilsen

Jakob

Annonse
Skrevet

Prisene på pulker er høye. Det er en dyr investering, spesielt hvis man ikke bruker den veldig ofte. Skal man ha en komplett pulk fra etablerte pulkprodusenter, må man gjerne ut med 4-10 tusen kroner for en god modell. Men hvis man har mulighet til å sy pulktrekk og ordne pulkdrag selv, kan man få en meget god og ikke minst rimelig pulk ved innkjøp av en "paris" pulk. Selve pulken koster 5-600 kr pr stk, og med litt kreativitet får man en fullverdig pulk som tåler en masse juling til under tusenlappen. Det er en god del tråder her på forumet om dette produktet allerede.

Jeg har en slik en og har brukt denne ved flere anledninger på vinterturer i nord-Norge, og fire av oss skal bruke denne på en grønlandskryssing våren 2010. Det koster nok det samme å leie en dyr pulk som det koster å kjøpe en paris pulk. Og dersom du velger å kjøpe har du muligheten til å reise på vintertur akkurat når det passer deg :lol:

Mvh Andreas

Skrevet

Andreas: Jeg har studeret de ombyggede Paris pulke, men stoler ikke på egne evner udi det tekniske og praktiske. Derfor har jeg valgt det fra.

Åge: Jeg har sendt en mail til vinterbutikken.no ang. udleje. Jeg ser frem til deres svar. Tak for linket.

Begge: Tak for svarene!

Mvh

Jakob

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.