Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykkelcomputer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt computer til en racer som går på sykkelrulle. Jeg festet naturligvis magneten til bakhjulet, siden det er her rulla går rundt (forhjulet står stille). Jeg fikk ikke computeren til å funke (hastighet - distanse ble ikke registrert), sannsynligvis p.g.a. manglende kontakt mellom computer og magnet/brikke!

Iflg. bruksanvisningen skal visstnok magnet m/tilbehør monteres på eike/gaffel på forhjulet. Er rekkevidden så liten at signalene ikke kommer inn på computeren hvis magnet m/tilbehør (en liten dings) monteres på bakhjulet :roll:

Siden raceren går på rulle (trenings- trimrom) er det intet annet valg enn å montere magnet m/tilbehør på bakhjulet. Er forhjulet eneste løsning for å få dette til funke (dvs. få dataene inn på computeren) :wink:

Alternativet er kanskje computer med wire/ledning, men er den lang nok til å feste brikken på bakhjulet :wink:

Hvis noen som har peiling på dette, er jeg svært takknemlig for svar og litt info om dette ..... 8)

Rune.

Annonse
Skrevet

Jeg hadde en sykkelcomputer en gang (ga den bort fordi jeg aldri brydde meg om å bruke den), med ledning. Der skulle magnet og brikke festes til bakhjulet. Så ledningen er lang nok, ja.

Tror bakhjulet er det normale, det er jo det hjulet som hele tiden er i kontakt med bakken - forhjulet letter jo i blant....

Så jeg skulle tippe at det nettopp er signalenes rekkevidde som gjør at magnet og brikke skal på forhjulet i ditt trådløse tilfelle. Men jeg veit ikke sikkert...

Skrevet
Jeg hadde en sykkelcomputer en gang (ga den bort fordi jeg aldri brydde meg om å bruke den), med ledning. Der skulle magnet og brikke festes til bakhjulet. Så ledningen er lang nok, ja.

Tror bakhjulet er det normale, det er jo det hjulet som hele tiden er i kontakt med bakken - forhjulet letter jo i blant....

Så jeg skulle tippe at det nettopp er signalenes rekkevidde som gjør at magnet og brikke skal på forhjulet i ditt trådløse tilfelle. Men jeg veit ikke sikkert...

Det vanlige er å montere magnet/brikke på forhjulet, og på en trådløs computer er det ingen annen løsning. Jeg har nå byttet computeren til en MED ledning og festet magnet/brikke til bakhjulet. Dette funker nå utmerket. :lol:

Rune.

Skrevet

vanlige er forran ja:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.