Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakking av Ally

takras

Anbefalte innlegg

Hvordan pakker folket Ally'en sin for å få plass i pakksekken?

Jeg ruller stenger (unntatt de to buede foran og bak), spant og seter i foam-matta (innerst) og duken (ytterst). Altså hele greia i en rull med unntak av de to buede stengene som jeg putter i etterpå. Å få hele denne rullen oppi sekken går på det spesifikke håret. Men når den er oppi er det såpass plass at jeg så vidt også kan stappe i spruttrekket.

For så vidt greit. Men så tenker jeg: Når sekken er såpass trang for min 15-foter, hvordan gjør folk det for å få plass til en 18-foter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ruller stenger (rette) inn i matten og putter denne opp i sekken. Duken bretter jeg og legger mellom matten (rullen) og ryggen. Tverrspantene, setene og det øvrige presser jeg nedi der det måtte være en åpning. Har en 16" og synes sekken er passe stor til denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes pakksekken er uhemskt diger å håndtere. Tyngden er ikke noe problem for meg, men volumet og formen gjør den vrien å pakke og stue. Nei, 2 separate, mer håndterbare kolli er tingen. Ett rundt og langt til langsgående (rette) stenger og underlagsmatte (ca. 1.20 m langt, og så tykt som underlagsmatten rullet rundt stengene), og ett firkantet, relativt flatt (ca 50*100*15 cm) til alt det andre. Sy selv, evt godsnakk med en skomaker eller seilmaker.

Det er klart, hvis man skal bære kanoen i sammenslått tilstand over lange distanser så vil trolig pakksekken være å foretrekke. Til absolutt all annen bruk foretrekker jeg to mindre og mer lettvint håndterbare kolli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Jankj. Har slutta å bruke pakksekken.

Bruker selv en stor plastbag fra IKEA (de gule og blå). Legger tverrspant, duk og kjøl i den. De andre spantene spenner jeg sammen med "bilstrikker". (Som jeg benytter til å holde liggeunderlag og årer på plass i kanoen. Greit når en bærer kanoen på hue). Bunnplaten rulles sammen, og festes med en stropp.

Mye greiere å plassere i bilen, og feste utstyret på sekken på denne måten. Øker imidlertid faren for å glemme noe.

post-3635-133474584571_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.