fjellrypa Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Andre her som bruker Norrøna Nansen goretex packlite jakke? Jeg ble overtalt i en butikk til å kjøpe denne, og den er lett og også nokså vanntett (litt usikker på om innsidefukten skyldes egen damp eller regnvann), men: Flere ganger har jeg opplevd at det renner vann langs hettekanten og INN i jakken (omtrent ved kinnet), så jeg blir våt på bryst og mage. Jækk. Andre (tyngre) jakker har ofte en krave som en kant mellom hals/nakke og nederste del av hetten, det er sikkert der problemet ligger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarmol Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg har den jakken. Har riktig nok ikke brukt den så mye, da jeg har et par andre jakker som jeg liker bedre. Uansett, så kan jeg ikke huske at det har kommet vann inn i jakken slik som du beskriver. Men det kan vel ha flere årsaker. Jeg går feks nesten alltid med caps eller lue pga svette, så det kan påvirke formen på hetta i forhold til sånn du har det. I tillegg er jeg sikkert tjukkere i hodet enn deg... Jeg blir fort klam inne i jakken, men tror nok det er svette for egen del i alle fall, for det gjelder stort sett med alle jakker av denne typen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aker Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hei. Har hatt Norøna Nansen Packlite jakken i over ett år nå og har brukt den relativt mye. Har også opplevd å bli fuktig, men har mistanke om at sømmene ved skuldrene har skylden. Ellers gikk en sømmen som holder strammestrikken nede på plass opp, men fikk det reparert. Har inntrykk av at denne jakka ikke oser av kvalitet, men så er det jo også norrønas billigste jakka - er langt mer fornøyd med min Trollveggen-jakke. - LM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg har denne jakka og er ganske fornøyd. Man kan vel ikke sette samme krav til en sånn tynn gore-tex som til de tykkere.. Siden innsiden er glatt føles den våtere inni enn andre skalljakker jeg har. Jeg har imidlertid ikke problem med vann langs hetta. Pleier å ha hetta relativt stram, også når jeg ikke har den på. edit: Du har brettet ut "bremmen" på hetta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.