Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Norrøna Nansen jakke?

fjellrypa

Anbefalte innlegg

Andre her som bruker Norrøna Nansen goretex packlite jakke? Jeg ble overtalt i en butikk til å kjøpe denne, og den er lett og også nokså vanntett (litt usikker på om innsidefukten skyldes egen damp eller regnvann), men: Flere ganger har jeg opplevd at det renner vann langs hettekanten og INN i jakken (omtrent ved kinnet), så jeg blir våt på bryst og mage. Jækk.

Andre (tyngre) jakker har ofte en krave som en kant mellom hals/nakke og nederste del av hetten, det er sikkert der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den jakken. Har riktig nok ikke brukt den så mye, da jeg har et par andre jakker som jeg liker bedre. Uansett, så kan jeg ikke huske at det har kommet vann inn i jakken slik som du beskriver. Men det kan vel ha flere årsaker. Jeg går feks nesten alltid med caps eller lue pga svette, så det kan påvirke formen på hetta i forhold til sånn du har det. I tillegg er jeg sikkert tjukkere i hodet enn deg...

Jeg blir fort klam inne i jakken, men tror nok det er svette for egen del i alle fall, for det gjelder stort sett med alle jakker av denne typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har hatt Norøna Nansen Packlite jakken i over ett år nå og har brukt den relativt mye. Har også opplevd å bli fuktig, men har mistanke om at sømmene ved skuldrene har skylden. Ellers gikk en sømmen som holder strammestrikken nede på plass opp, men fikk det reparert. Har inntrykk av at denne jakka ikke oser av kvalitet, men så er det jo også norrønas billigste jakka - er langt mer fornøyd med min Trollveggen-jakke.

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne jakka og er ganske fornøyd. Man kan vel ikke sette samme krav til en sånn tynn gore-tex som til de tykkere.. Siden innsiden er glatt føles den våtere inni enn andre skalljakker jeg har.

Jeg har imidlertid ikke problem med vann langs hetta. Pleier å ha hetta relativt stram, også når jeg ikke har den på.

edit: Du har brettet ut "bremmen" på hetta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.