Bjørn-H Skrevet 26. desember 2009 Skrevet 26. desember 2009 Tau som er brukt til slike hopp er , litt avhengig av hvor mange hopp som er gjort med dem, lite tilrådelig å bruke til sikring i noen sammenheng etterpå uansett. Så om politiet tar de med seg bør ikke det være noe stort tap . Bare husk å varsle dem om at de ikke må benyttes av dem selv til storming av bygninger fra helikopter eller lignende Siter
sortefaar Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Bare en kort komentar/spørsmål til siste innlegg: Hvorfor gjør en fallfaktor lavere enn 1.0 et tau ubrukelig til annet sikringsarbeid? Ikke missforstå meg her, men jeg tror mange klatrere belaster tauene sine, og da spesielt tauendene langt mer under tradisjonell klatring. Kjenn tauet ditt godt og vær varsom. Pass på og ha oversikt over fall med høy energi og eller fallfaktor generelt tenker jeg. Siter
torhorn Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Her er en video fra når noen kamerater av meg hoppet pendelhopp fra en bro hjemme i Lofoten, ser spennende ut ihvertfall http://www.youtube.com/watch?v=ilXR6F2XD84 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.