kryk Skrevet 11. september 2008 Skrevet 11. september 2008 Har aldri jaktet der, men kjenner litt til villreinen i området. Det er vanskelig jakt, men det er fra rundt denne tiden i september at dyra gjerne kommer mere og mere opp i fjellet. Tidlig i jakta går de oftest nede i skogen, men i begynnelsen av september så trekker de mere opp i fjellet. Så det er sjanser nå utover, ja. Hold øye med myrene østover på fjellet. Siter
Leik Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Tør påstå at jeg er kjent der. Var ute etter rein selv i området senest nå i ettermiddag. Fant desverre bare en i overkant stor bukk. Kryk har rett i det han skriver iallefall Nøyaktig hva lurer du på, JIM? Siter
JIM Skrevet 18. september 2008 Forfatter Skrevet 18. september 2008 Hvor stor er stammen i området? Skal oppover siste helgen, kalvejakt. Er lite kjent, men kommer trolig til å gå inn østfra. Må vel ta høyde for hoved-værtrekk her som i andre terreng. Siter
kryk Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Stammen har mest sammenheng med Sølnkletten villreinområde, og det vil si at det er svært skye dyr og vanskelig jakt. Hvor mye dyr som er der tror jeg varierer endel, men det er alltids noe. Siter
Leik Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Det er vel noe i nærheten av 120 dyr som befinner seg i terrenget. Siter
JIM Skrevet 18. september 2008 Forfatter Skrevet 18. september 2008 Stammen har mest sammenheng med Sølnkletten villreinområde, og det vil si at det er svært skye dyr og vanskelig jakt. Hvor mye dyr som er der tror jeg varierer endel, men det er alltids noe. Da blir det vel som å jakte i Åmotsdalen, bak Snøhetta. Der er det heller ikke mye tamme gener. Siter
springsteen Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Kryk har ikke tro på Åmotsdalen. Jeg har tipset ham flere ganger om å dra dit, men han nekter. Siter
kryk Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Springsteen: Trenger ikke gå over bekken etter vann..... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.