Torodd Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 I ren nysjerrighet og snikende som en katt i en trafokiosk.......... I den røde føreren for Hurrungane som kom ut for vel 20 år siden, er det beskrevet noen harde klater ruter i veggene på Søre og Store Midtmaradalstindene som visstnok på 1970 tallet var grensesprengende innen norsk klatring. Eliten innen norsk klatring (Ralph Høybakk og Opdal) bodde omtrent i de veggene da. Jeg har ikke sett disse omtalt eller gått i dette forumet. Noen som vet om disse rutene er fremdeles gått ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Vet at Jubileumsruta opp til Store har rast ut ved innsteget, så den har blitt noen taulengder kortere. Et mål må jo være å klatre ei slik rute en dag, er jo fasinerende bare ved tanken de storveggene syns jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jo Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jubilumsveggen er gått om vinteren og i fri, men det er lenge siden. De som gikk den i fri mente det var svært løst og, så vidt jeg husker, en meget seriøs 5+ taulengde som både var løs og usikret. De anbefalte at man traverserer inn høyere oppe for å unngå denne (men da går man jo ikke hele veggen). Jeg har ikke hørt om repitisjoner av disse rutene siden 80-tallet. Det kan være de blir gått en skjelden gang, men det er i så fall maks. Min høyst subjektive mening er at veggklatringen i Hurrungene ikke er så mye å trakte etter. Ryggtraversene er brillefine, men med noen få unntak (Vestveggen på Storen) er det andre steder som gjelder hvis man ønsker fin klatring, i mange taulengder, i en vegg er f.eks Kjerag, Stetind, Mongejura bedre destinasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.