pb Skrevet 6. september 2008 Skrevet 6. september 2008 Hei, Den 30 august var jeg på tur til Ortler, med 3905 meter det høyeste fjellet i Syd-Tyrol. Turfølge var Andy og Rob fra Storbritania. Dette er absolutt en tur som kan anbefales, høy og alpin med både fjell og bre før en når toppen. Tror nok uten videre den må regnes med blant "kremtoppene" i Alpene selv om den ikke når de "magiske" 4000 meter. Jeg legger ved endel bilder som forteller mer enn ord. Flere bilder samt en mer utførlig turrapport kan leses påhttp://www.ii.uib.no/~petter/mountains.html Fikk også med meg Piz Kesh og Santis denne helgen, returnerte derfor med legger som kjente oppoverbakkene.. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Dag G - Evje Skrevet 6. september 2008 Skrevet 6. september 2008 En flott topp. Og for et vær. Kødannelse er vel noe en må regne med i alpene på slike kremtopper og slik en fin sommerdag. Var stegjern i bruk ?? Siter
pb Skrevet 6. september 2008 Forfatter Skrevet 6. september 2008 Du kommer ikke opp der uten stegjern.. Petter Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.