Gå til innhold
  • Bli medlem

"Nye" dyr til fjells?


FU

Anbefalte innlegg

Annonse
Jeg vet ikke hvor "nytt" dyret er på Hardangervidda, men jeg kom over en mink ved vesle selstjørn for ett par år siden. Stor var den også. Hadde veldig lyst å få avlivet den, men man har ikke med seg noen til den slags en sommertur i fjellet.

Har støtt på samme problemet en del ganger. Dvs. møtt mink og ikke hatt våpen. Bare på den grunnlaget burde man fått generell bæretillatelse på pistol når man er til fjells.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon bare..

Jeg overhørte for ikke lenge siden et par forargede fotturister som klaget over måkeinvasjon på fjellet, og at det ikke var måker i fjellet da de var yngre. Jeg kunne ikke blande meg inn i samtalen, men hadde lyst til å fortelle at utgravninger har vist at det har vært måker i fjellet siden steinalderen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag skrev:

Liksom denne fuglen som virret rundt i Åseral i sommer.

Noen som har peiling på hva dette er ?

En fiskeørn.

Ser ut som stammen i elva ved Evje begynner å bre seg utover Sørlandet.

Vi er stolte over fiskeørna som i flere år har hekket i trærne på holmene i Otra.

http://valleradio.blogs.no/2008/08/11/fiskeaoslash-rn-fraaring-otra-eller-flor-4574409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.