Gå til innhold
  • Bli medlem

Test deg selv.


Rune

Hva ble resultatet for deg i antall poeng?  

26 stemmer

  1. 1. Hva ble resultatet for deg i antall poeng?

    • Over 130 poeng.
      8
    • Over 125 poeng.
      4
    • Over 120 poeng.
      6
    • Over 110 poeng.
      5
    • Over 100 poeng.
      1
    • Over 90 poeng.
      0
    • Dette er under gjennomsnittet av befolkningen, så den lar jeg stå urørt.
      2


Anbefalte innlegg

Av ren nysgjerrighet og for moroskyld gikk jeg inn på websiden til Illustrert Vitenskap for å teste IQ`en. Disse har en noenlunde seriøs test-side som gir en gjennomsnittlig indikasjon på hvordan det står til!

Hvis du tør å forsøke, kan du finne testen her! (og evt. legge resultatet inn på diagrammet under). Testen tar ca. 30 minutter. :D

Siden dette er en nettbasert test, er det umulig å verifisere at testen blir gjort uten å jukse, så resultatet har ikke samme tyngde som en IQ-test utført under tilsyn. Resultatet kan imidlertid ha betydning for den som velger å ta den. Totalresultatet har nært samsvar med resultatet av en ekte, klinisk IQ-test. Slik testen er, betyr det at resultatet av en IQ-test under tilsyn vil ligge innenfor et avvik på 4 %-poeng i forhold til totalresultatet av IVs IQ-test.

Lykke til :D

______________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i det Bernt. Slike tester er ikke helt representative, bl.a. fordi de kan trenes opp. Noe annet er det at folk har forskjellige evner. Noen er gode i matematikk og geometri (sistnevnte er jo en vesentlig del av slike tester) og andre har gode evner i språk, analytiske fag osv. ..... intelligensen behøver derfor ikke å være lav, selv om man ikke scorer høyt på slike tester. :D

_____________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ..... Det får du nesten avgjøre selv! Du er antagelig ikke alene om å avbryte testen eller droppe den fullstendig, siden bare 10 av totalt 208 visninger, har gjennomført testen. Hva dette skyldes, kan man jo bare spekulere i ..... :wink:

_____________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser litt over resultatlisten her. Av 16 stemmer har hele 37% fått over 130 poeng. Dette betyr at 6 personer av ialt 16, ligger innenfor Mensarammen (dvs. bedre enn 98% av befolkningen, hvis en skal tro tallene til Illustrert Vitenskap er riktige).

Tallene i diagrammet (resultatlisten), kan selvsagt være riktige, men 37% over 130 poeng virker litt vel meget!

Alle kan selvsagt ta testen, men for din egen skyld, bør man helst ikke jukse (dvs. bruke hjelpemidler på nettet, blyant og papir, samt ordbøker).

NB: Vennligst ikke kryss av på listen hvis du ikke har tatt eller gjennomført testen (da blir listen helt feil)!

_____________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den delen av testen med husketallene var vanskelig. Jeg endte opp på 124 uten å jukse. Det er noe lavere enn jeg pleier å få på slike tester når jeg tar dem skriftlig. :D Jeg har klart internetttesten fra Mensa med god margi...

Det kan jo være at alle med lav score ikke vil fylle det ut. Og som du ser er det en del som ikke vil fullføre og kanskje forklarer det størsteparten? Ellers er det også mulig at Fjellforum har veldig mange deltakere som ligger over gjennomsnittet i befolkningen over folk som er flink på IQ-tester. Egentlig bør du starte et lignende emne på andre nettforums for å se om resultatet blir likt der. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)
Trenger man IQ-test for å gå i fjellet,

Trodde det holdt med bondevett.

Der strøyk du med en gang, en bør ha fjellvett! for å gå i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at alle med lav score ikke vil fylle det ut. Og som du ser er det en del som ikke vil fullføre og kanskje forklarer det størsteparten? Ellers er det også mulig at Fjellforum har veldig mange deltakere som ligger over gjennomsnittet i befolkningen over folk som er flink på IQ-tester. Egentlig bør du starte et lignende emne på andre nettforums for å se om resultatet blir likt der. :?

Ja, det kan nok være at de med lav score ikke vil fylle ut, slik at prosentfordelingen blir skjev i forhold til gjennomsnittet av befolkningen. Det kan også (som du sier) være at Fjellforum har mange flinke deltakere som scorer høyt på IQ-tester. 35% over 130 poeng (av 20 deltagere) sier jo endel om nivået. :D

_____________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg lite intelligent fordi jeg syntes dette var så kjedelig at jeg ikke gadd fullføre?

Det ga høy score på sosial intelligens, well done! :?

Der strøyk du med en gang, en bør ha fjellvett! for å gå i fjellet.

Bondevett = fornuft

Sunt bondevett = folks sunne fornuft.

Fjellvett er subjektivt. Selv om det er fornuftig å bruke tau når en klatrer Trollveggen, er det dermed ikke sagt at det er fornuftig å klatre Trollveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som scorer lavt eller ikke er helt fornøyd. Litt trening og øvelse hjelper. Min progresjon (uten noe juks) er som følger:

Progresjonsliste:

1). Første gang - 127 poeng.

2). Andre gang - 2 x 129 poeng.

3). Tredje gang - 133 poeng.

M.a.o. ..... litt øvelse hjelper! :?

________________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.