Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjordland - "Turmat"


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Hadde et par småturer i sommer og ville prøve noe annet enn Real Turmat.

Slengte et par pakker med Fjordland micromat i sekken.

Svinestek og medisterkaker.

En kilo tilsammen.

Middagene ble bare varmet opp i de tre-fire plastposene som de ligger i i pappeska.

Varmet dem i kokende vann.

En positiv opplevelse.

Greie middager når ikke vekta på sekken spiller allverdens rolle.

Søppelet gikk rett på bålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjordland er lettvint mat, men jeg har ikke prøvd denne på tur ennå. Det er ihvertfall ikke noe festmat hvis en bedømmer etter smak. :)

Er en på tur og sulten så blir en vel egentlig ikke så "fisefin" på maten heller. "Kjøttkak" med ertestuing er OK, men jeg savner tyttebærsyltetøyet. Det kan en jo forøvrig mekke ut i det fri nå som det er høst.

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan tenke meg at det blir en suksess oppskrift når som du sier vekta ikke spiller noen rolle.

Real turmat er ikke i nærheten så godt som fjordland sine forskjellige retter. Men når det blir mange dager på tur er vekta litt for tung for min del... Men skulle vel være kjekt på dagsturer og 1-2 overnattinger. Spesielt om sommeren.

Til vinterbruk vil nok posene fryse ganske kjapt og da blir det ikke i nærheten så praktisk kan jeg tro. Kan nesten se det for meg å sitte i teltet og prøve å bryte posene nedi kjelen for å varme de opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er inne på noe der Tormod.

Fjordland fryser vel fort siden halvparten sikkert er vann.

Men tror jeg vil prøve å ha et par pakker lagret i soveposen

nede i pulken til vinteren.

Så får en se om de tåler en vinterdag.

Tar vel noe lenger tid å varme når de er frosset.

En grei variasjon til Real Turmat iblandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Fjordland noen ganger, og har tidligere ment at de inneholdt for lite mat, men føler at porsjonen er blitt større - (mer potet?).

I år har det blitt mange turer alene med en overnatting, og da passer Fjordland bra.

I fjor hadde jeg en tur på 4 dager, og tok med 3 pakker Fjordland. Det var noen skikkelig varme dager, men jeg hadde ikke problemer med holdbarheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vinterbruk vil nok posene fryse ganske kjapt og da blir det ikke i nærheten så praktisk kan jeg tro. Kan nesten se det for meg å sitte i teltet og prøve å bryte posene nedi kjelen for å varme de opp. :)

Dersom ein frys dei ned kontrollert i ei form som passar i kjelen, så slepp ein i alle fall å bryte dei nedi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.