Gå til innhold
  • Bli medlem

Hårteigen


kinga

Anbefalte innlegg

Hei

Kor mange timer tar det å gå fra Hjølmo til Hårteigen tur- retur? E det mulig for en alminnelig person å gjøre den turen på en dag? Tenkte på å gjøre det neste søndag men lurer på om det ikke blir litt på trynet tatt i betraktning at eg ska kjøre fra karmøy kvelden før etter jobben, sove kanskje 3 timer i bilen å starte turen rund 6 tida.

kinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det en meget lang tur. Ca 15t DNT-tid. Uten pause. Forutsetter at du kjører opp til enden av veien ca 900 moh.

Så på sommeren er det i høyeste grad gjennomførbart hvis du er vant til å gå langt i fjellet.

Men i september er dagene betraktelig kortere. Og været kan være mere krevende.

Tror ikke det blir mye dagslys igjen hvis du tar turen på en dag til helga!

Så mitt råd er å dele den opp i 2 dager og overnatte på Torehytten.

God tur

mvh

Kardam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret! eg e helt enig at det hadde vært bedre å dele den i to, men men...foreløpig har me ikke muligheter til det:(. Eg tror me prøver uansett og snur hvis/ når me ser at det ikke går an. Da har me litt mer peiling til neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.