kinga Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Hei Kor mange timer tar det å gå fra Hjølmo til Hårteigen tur- retur? E det mulig for en alminnelig person å gjøre den turen på en dag? Tenkte på å gjøre det neste søndag men lurer på om det ikke blir litt på trynet tatt i betraktning at eg ska kjøre fra karmøy kvelden før etter jobben, sove kanskje 3 timer i bilen å starte turen rund 6 tida. kinga Siter
snilen Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Det går an å gjøre turen på en dag om du er godt over middels sprek. Men ikke planlegg fysiske aktiviteter dagen derpå... Siter
kardam Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Det en meget lang tur. Ca 15t DNT-tid. Uten pause. Forutsetter at du kjører opp til enden av veien ca 900 moh. Så på sommeren er det i høyeste grad gjennomførbart hvis du er vant til å gå langt i fjellet. Men i september er dagene betraktelig kortere. Og været kan være mere krevende. Tror ikke det blir mye dagslys igjen hvis du tar turen på en dag til helga! Så mitt råd er å dele den opp i 2 dager og overnatte på Torehytten. God tur mvh Kardam Siter
kinga Skrevet 31. august 2008 Forfatter Skrevet 31. august 2008 Takk for svaret! eg e helt enig at det hadde vært bedre å dele den i to, men men...foreløpig har me ikke muligheter til det:(. Eg tror me prøver uansett og snur hvis/ når me ser at det ikke går an. Da har me litt mer peiling til neste gang:) Siter
500fjell Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Leste om en hyttevakt på Hellevassbu som gikk derfra til Hårteigen tur/retur på en dag, det hadde visst gått greit, men er en lang tur! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.