Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Imponerende. Kan det stemme at det er 6000 høydemeter? De skriver: "Totalt ble det 330 km på sykkel, ca 30 km gåing/klatring /løping + 3,2 km roing, og ca 6000 høydemeter. " Det blir over en halvmaraton løping, og godt over halve Trondheim - Oslo pluss at det er 6000 meter oppover. på 24 timer...

Får ha som mål å gjøre det samme i Nordland... hehe

Skrevet

Det er vel feil å skrive at han brukte ett døgn, når det også står at han brukte 41 timer?? 6000 høydemeter er realistisk, da jeg sykla/løp over tre kommunetopper i Aust-Agder i sommer ( https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=12630&highlight=s%F8rlandsraid ) ble det 3475 høydemeter, 182 km og 12 timer. Men å holde på slik i nesten to døgn, der kommer seighet inn i bildet for alvor!! I tillegg løp denne mannen mye utenfor stien, i tett skog og rodde med robåt :)

Skrevet

Deter nok mulig. Jeg brukte selv 20 timer på de 14 toppene. men brukte bil i mellom, ca 35 mils bilkjøring, hadde ikke noe instrument for å måle lengde og høyde på gåing og sykling. Benyttet sykkel på låste skogsveier. Denne turen ble gjennomført uten så altfor mye kartlegging i forkant, så det er klart rom for forbedringer. Enkelte dårlige veivalg ser jeg at jeg hadde i etterkant. Jeg gjorde turen i september 2003 og overnattet under åpen himmel på toppen av Skibergfjell. Sande,Svelvik og Holmestrand ble besøkt på dag 2. Mine 20 timer er fratrukket den tiden jeg lå i soveposen og satt ved pølsebålet om kvelden på Vestfolds høyeste fjell. I ettertid har det blitt en ekstra topptur til Lardal, siden ny kommunetopp er funnet der.

Skrevet

Artig med disse gærninger, selv om enkelte av oss mener at det er de som er de normale. :)

I dagens Østlendingen var det en reportasje om en 15 åring som har tuslet Løten på langs og fått med seg kommunens 10 høyeste topper. Nå er det ikke alle som er enig i at det overhodet er noen topper i Løten kommune, og ihvertfall ikke 10 (terrenget er bare litt ujevn), men tjommen er tross alt 15 år og gikk 90 km på 4 dager helt alene. Imponerende er det uansett og en bra start på "karrieren".

Men han må etterhvert kutte ut dette speidermaset i skauen og heller komme seg opp på ordentlige fjell. :)

http://www.ostlendingen.no/article/20080826/NYHETER07/286252437/1108

Skrevet

Kult at også andre på min alder liker fjellsport!

Selvsagt er det fjell i Løten, har vært på samling på Budor et par ganger. Fantastisk fine stier hvor en kan jogge, topper får en også med seg. Så menerr at et fjell er <1000 moh, og høyeste topp i Løten er bare Gitvola på 852 :wink:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.