Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er ny på dette forumet og er sikkert en grunn for det også! :lol:

Jeg planlegger å gå en helge tur i fjellmarka. Jeg er rett og slett dritt lei bylivet, festing og bråket (litt teit å si det siden jeg er 24 år, men sånn er det bare blitt). Jeg har lyst til å pakke sekken, teltet, soveposen og ta bikkjene med meg på fjelltur. Uansett hvor enn det måtte være! Ta toget og bestige en topp med overnatting og dra så hjem igjen.

Men her er spørsmålet, hvor kan jeg dra? Er det noen som kan tipse meg om fjellsider?

Helst Vestfold til å begynne med! :D

Annonse
Skrevet

Hei!

Bra du har lyst til å komme deg ut, det er en bra start! Toget gjennom Vestfold hjelper deg ikke så mye. Men du kommer deg med tog til Kongsberg (Blefjell) og Bø (Lifjell) som ligger i nabofylkene. Hvis du har bil så blir det fort mye lettere. Et område jeg liker veldig godt er Viddaseter/Vindfjell. Ligger mellom Skrim og Vindfjelltunet. Der finner du gode fiskevann, gammelskog, rikt dyreliv og Vestfolds tredje høyeste topp, Stubbekollen :lol:

Skrevet
Hei!

Bra du har lyst til å komme deg ut, det er en bra start! Toget gjennom Vestfold hjelper deg ikke så mye. Men du kommer deg med tog til Kongsberg (Blefjell) og Bø (Lifjell) som ligger i nabofylkene. Hvis du har bil så blir det fort mye lettere. Et område jeg liker veldig godt er Viddaseter/Vindfjell. Ligger mellom Skrim og Vindfjelltunet. Der finner du gode fiskevann, gammelskog, rikt dyreliv og Vestfolds tredje høyeste topp, Stubbekollen :lol:

Ja, bodde så å si mye i fjellet før, men tok nesten slutt etter at jeg ble gammel nok til å gå ut. Mye snakk, men lite ble gjort.

Ville sette fra meg bilen og leve "old school"! Kan jo alltids ta buss eller drosje!

Men fortell meg litt mer om Viddaseter/Vindfjel! :D

Skrevet

Hva lurer du på? Du kommer dit med buss, men må vel bytte et sted. Hovedfartsåra fra Skien går over Vindfjell, tipper Timeekspressen kjører forbi. Tar 45min fra Larvik opp til Viddaseter med bil. Lite folk der inne, fint å gå mot gamma på Krokvann og over til Årum, mange fine vann.

En annen mulighet er å starte i Bøkeskogen og gå innover Vestmarka mot Lauvesetra. Ikke så mange vann, men lett tilgjengelig fra sentrum.

Ellers er det jo bare å kjøpe et kart og velge seg et sted i Lågendalen, flust av fine områder med ålreit ørret i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.