Scott28 Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Hvor mye utstyr trenger en å ta med seg for å gå torfinnstindtraversen ? Tenker da på antall slynger, meter tau osv..... Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Hvor mye utstyr trenger en å ta med seg for å gå torfinnstindtraversen ? Tenker da på antall slynger, meter tau osv..... Vi hadde 5m slynge med og 60m tau -- det rakte. Ta gjerne en kort isøks med til bratte snøfonner i renner Siter
Lars M Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Nu må jeg korrigere: Vi havde fra starten 20 m slyngebånd til rappelfester. Deraf havde vi mindre end 5 m tilbage, så vi brugte mere end 15 m. Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Nu må jeg korrigere: Vi havde fra starten 20 m slyngebånd til rappelfester. Deraf havde vi mindre end 5 m tilbage, så vi brugte mere end 15 m. Beklager, det er meg der husker feil Siter
toraab Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Det stemmer bra med min erfaring da jeg gikk traversen i 2005. Brukte totalt 14 m slyngebånd til de 4 rapellfestene. Klarte meg med et 50 m tau, det holdt akkurat i den første rapellen ned fra Midtre som er 25 m og den lengste rapellen. Det var også ok med noen ekstra slynger til sikring ved etablering av siste rapellfestet ned fra Midtre da det ligger litt utsatt til på kanten av stupet. (Forutsetter for ordens skyld at du går fra øst mot vest, da trengs kun utstyr til rapeller. Går man andre veien fra vest mot øst må man klatre opp der man rapellerer ned, og det trengs sikringsutstyr.) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.