Busken Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Lørdag hadde BabySnupp og jeg gleden av å få være Håvard og Mayhassen på tur over Semmelholstraversen. Vi startet fra Leirvassbu i gråvær og basert på de berømmelige værmeldningene for denne helgen, forventet vi at sola skulle tørke opp stein og mose etter en regntung natt og gjøre den løse, råtne eggen mellom Nordre Semelholstind 2004 moh og Semeltinden 2147moh noen mer human. Det rakk den aldri... Tre av oss satte to rapeller ned fra Nordre, sikret over et par luftige steder på vei opp mot det som muligens er Vesttoppen deretter to korte rapeller ned mot det siste skaret før den siste løse men ikke så luftige bratta mot hovedtoppen som vi også sikret. Der ventet fjerdemann, en djerv ung klatrer som ikke er så opphengt i tau og konsekvenstenkning hverken på vått eller tørt føre. : Etter hovedtoppen skilte vi lag. BabySnupp og jeg gikk i retning samlerhumpene Sørvestre Urdadalstindene og ned i mot Langvatnet før vi fulgte stien tilbake til Leirvassbu. Håvard og Mayhassen skulle endelig få smake på melkesyra og beinet elegant over sørlige del av Visbreen i retning skaret mellom Langvasshøe og Visbreatind for å få krysset av de to samlertoppene på Visbreatindens Nordrygg. Takk til forumfolket som før turen gav opplysninger om Visbreen. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atomsilda Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Flotte skarpe bilder fra en fin tur!! Synd jeg ikke jeg kunne bli med denne dagen! Igjen kom det ting i veien og jeg vet ikke når jeg skal få gått disse toppene...alle turkompisene har jo disse nå Du har vel ikke et bilde fra skaret opp til Store også vel?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busken Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Du kommer nok over der en dag. Toppene i hver ende er jo enkle og ved sterke sidevind kommer Vesttoppen til å blåse ned uansett. Hvis du bestikker Tinderanglerne, kan de sikkert måle den til 9,9 m, så er saken løst Har dessverre ikke noe bilde mot Store, men bildet i Bibelen er ganske representativt. Regner med at Mayhassen eller Håvard kan legge ut et bilde når han kommer ned fra fjellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Du har vel ikke et bilde fra skaret opp til Store også vel?? Mulig du finner et beskrivende bilde i turrapporten til ”eaa” fra da han og Robert gikk denne traversen i 2007: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=9108&highlight=semelholstind%2A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Takk for en artig bildeserie Busken! Skal se om jeg ikke kan spe på med noen bilder i løpet av det neste året... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Takk for en artig bildeserie Busken! Skal se om jeg ikke kan spe på med noen bilder i løpet av det neste året... Tar du ferie ell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Er vel heller det at ferien er slutt, og at det er blitt mindre tid til nettfora og slikt. Når man da i tillegg kommer hjem med uhorvelig mange GB med bilder kan det fort ta litt tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.