gjezp Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Kan jeg vaske fjellstøvlene mine på 30 grader i maskin ellere blir gore-tex-membranen ødelagt av dette? De lukter som et helvete så noe må gjøres... Siter
4x4 Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Trur ikkje fjellsko med skinn e rette måten, med "tøy" sko ser eg isje heilt problemet, har iallefall vasket joggesko med goretex Siter
DaHoIv Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Hvis det kun er pga lukt du har tenkt å vaske de, bør du prøve å legge skoene i fryseren et par dager først. Det er bakterier som lager lukten, og de skal visstnok dø i fryseren. (Har ikke testet dette selv). Siter
villmarkingen Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Støøter det6 med fryseren. Har selv prøvd det, det funker Siter
Geb Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Støøter det6 med fryseren. Har selv prøvd det, det funker Blir det ikke best resultat hvis skoene i tillegg ligger i en plastpose? Har hørt snakk om det, men ikke prøvd selv. Siter
jankj Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Kan jeg vaske fjellstøvlene mine på 30 grader i maskin ellere blir gore-tex-membranen ødelagt av dette? De lukter som et helvete så noe må gjøres... Membranen tåler det. Verre med skinnet. Siter
justanothernut Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Det finnes også midler som dreper sånn vond lukt. Prøv en skobutikk. Ellers funker også et middel som er laget for å ta knekken på uggen lukt i vadebukser som har blitt pakket ned fuktige en gang for mye. Finnes i fiskeutstyrsbutikker. Men på 90-tallet da alle skulle ha Converse hadde jeg alltid det ene av de to parrene jeg hadde i fryseren. Tok mesteparten av lukten i allefall. Så frysetrikset funker Siter
gjezp Skrevet 15. august 2008 Forfatter Skrevet 15. august 2008 ok. takk for svar folkens. høres ut som fryser'n er greia Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.