Gå til innhold
  • Bli medlem

BRE PÅ FALKETIND

coni

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har pønsket litt på det samme. :) Regner med at dere skal opp baksiden og ikke opp førstebestigerruten. Har du sett dette bildet tatt av 500fjell 6/8 som viser fortsatt mye snø på øvre deler av breen, men avsmeltet på nedre del:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=13543

Ifølge yr.no skal det regne på Falketind nå i ettermiddag og at det deretter blir en lengre periode med kuldegrader i natt. Selv om det er snø på mesteparten av breen så tviler jeg på at alle føler seg komfortable med å gå der uten stegjern.

Jeg hadde tatt med stegjern - om ikke annet for å komme trygt over snøfonnen ved andrevatnet tidlig om morgen. Det er ikke utenkelig at det er et islag på svaene, noe som gjør at man heller går på snøfonnen og lenger opp heller går på breen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger en tur på falketind og lurer på om det er nødvendig å ta med stegjern?

Ellers er det fortsatt snø at vi slipper det?

Var der for et par uker siden.

Man kan fint gå på breen uten stegjern, det er jo selvsagt en liten fordel, men ikke noen nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der torsdag 14.august. Forholdene på breen var kurante, men jeg ville nok ikke vært foruten stegjern selv om det var mulig å i kanten oppover på snø. Problemet dukker nok opp ved fonna ved andrevannet, ifølge rapporter fra noen som gikk opp dagen etter, var deler av denne rast ut noe som medførte en vanskeligere passasje med som betinget breutstyr.

mvh

Hallgrim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.